Renata Kołodziejczyk

dr Renata Kołodziejczyk

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Specjalnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Wykorzystanie Metody Fonogestów w pracy z uczniem niesłyszącym w grupie zróżnicowanej
    [w:] Logopedia
  • Umiejętności komunikacyjne dziecka z prelingwalnym uszkodzeniem słuchu bilateralnie implantowanego. Studium przypadku
    [w:] Logopedia

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Diagnoza i stymulacja rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z uszkodzonym słuchem i opóźnieniem w przyswajaniu języka
  • Trudności językowe uczniów z uszkodzeniami słuchu w edukacji włączającej

2022


Skrypt dydaktyczny

  • Metoda Fonogestów. Kurs Mówienia z fonogestami
  • Metoda Fonogestów. Kurs Odczytywania mowy z fonogestami

Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Członek komitetu redakcyjnego
    [w:] Logopedia

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Sekretarz serii wydawniczej 'Nie głos, ale słowo...

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Metoda Fonogestów w edukacji włączającej,

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Materiały dydaktyczne do nauki mówienia z fonogestami wytworzone w ramach projektu Cued Speech Europa – raport

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • Wprowadzenie do Metody Fonogestów

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Potrzeby i możliwości systemowych rozwiązań w zakresie stosowania Metody Fonogestów w edukacji i terapii logopedycznej
  • Warstwowo-modułowa struktura podstawy programowej kształcenia ogólnego jako jeden z głównych warunków racjonalności edukacji włączającej
  • Wykorzystanie Fonogestów w wychowaniu językowym, terapii logopedycznej i edukacji dzieci z uszkodzeniami słuchu

Udział w konferencji krajowej

  • Komunikacja wspomagająca i alternatywna w nowoczesnym modelu wczesnego wspomagania rozwoju

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MEiN

  • Studia podyplomowe w zakresie metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Cued Speech (Fonogesty) w edukacji włączającej

Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym

  • Polski Komitet Audiofonologii
  • Polskie Towarzystwo Logopedyczne
  • Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
  • Polskie Stowarzyszenie Metody Fonogestów

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda Zespołowa II stopnia

Działalność odczytowa

  • Organizacja ze studentami Warsztatów dla uczniów SP z Alfabetu Lorma
  • Metody wspomagające odczytywanie z ruchu ust
  • Warsztaty: Metody komunikowania się osób z uszkodzeniami słuchu x 3
  • Organizacja ze studentami Warsztatów dla uczniów SP z Metody Fonogestów
  • Wykład: Mój niesłyszący kolega
  • Organizacja ze studentami Warsztatów dla uczniów SP z Alfabetu Palcowego
  • Słyszę, ale nie rozumiem. Zaburzenia przetwarzania słuchowego u osób starszych

Tworzenie rozkładu zajęć

  • Podyplomowe Studia z Metodyki Wspomagania Komunikacji Językowej Uczniów

2021


Książka naukowa recenzowana

  • Jak dzieci z uszkodszeniami słuchu radzą sobie z trudnościami jezykowymi?
  • Fonogesty - metoda i jej zastosowanie

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Umiejętności komunikacyjne osoby z uszkodzeniem słuchu a jej perspektywy życiowe
    [w:] Biografistyka Pedagogiczna

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Szkoła jako środowisko przyjmujące dziecko z niepełnosprawnością

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Sekretarz serii naukowej Nie głos, ale słowo...

Członkostwo w komitecie redakcyjnym książki

  • Oblicza życia. Księga Pamiątkowa dla Profesor Doroty Kornas-Bieli

Organizacja konferencji krajowej

  • Ocenianie uczniów w zróżnicowanych grupach edukacji włączającej

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Działalność Polskiego Stowarzyszenia Metody Fonogestów oraz planowane kierunki badań naukowych
  • Dylematy oceniania uczniów z zaburzeniami komunikacji językowej

2020


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Gotowość nauczycieli do pracy w systemie edukacji włączającej
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Konkursy recytatorskie z fonogestami jako forma doskonalenia techniki udostępniania mowy osobom z uszkodzeniami słuchu

Kurs e-learningowy

  • Podstawy logopedii wykład
  • Emisja głosu

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Nie głos, ale słowo... 7. Osoba z uszkodzeniem słuchu a współczesne tendencje w edukacji

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Nie głos, ale słowo... 7. Osoba z uszkodzeniem słuchu a współczesne tendencje w edukacji.

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Realizacja podstawy programowej w edukacji włączającej

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Edukacja włączająca - działania KUL

Wykonawca realizowanego projektu finansowanego z funduszy UE

  • Cued Speech Europa
  • Cued Speech Europa

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Kreatywność językowa dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu o strategiach radzenia sobie z trudnościami językowymi

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda Zespołowa IV Stopnia

2019


Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Członek Komitetu Redakcyjnego czasopisma naukowego
    [w:] Logopedia

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Sekretarz serii naukowej Nie głos, ale słowo...

Recenzja artykułu naukowego

  • Słuch fonemowy u dzieci 7-letnich rozpoczynających naukę czytania i pisania

Organizacja konferencji krajowej

  • Współpraca zespołu nauczycieli i specjalistów w organizacji wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji włączającej

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Współpraca nauczycieli z logopedą w obliczu zaburzeń mowy u ucznia

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Fonogesty jako metoda wspomagająca komunikację w edukacji włączającej

Udział w konferencji krajowej

  • Dzieci i Młodzież z niepłynnością mowy w systemie edukacji
  • Wspieranie i podnoszenie jakości edukacji włączającej w Polsce. Podsumowanie I fazy projektu

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych. Akcja 1 Mobilność

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Nowa rola placówek specjalnych a tworzenie specjalistycznych Centrów Wsparcia Edukacji Włączającej w opinii nauczycieli i pedagogów szkół ogólnodostępnych i integracyjnych

Członkostwo z wyboru w innej krajowej organizacji naukowej

  • Skarbnik Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
  • Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Metody Fonogestów

Członkostwo w radzie programowej organizacji, firmy, fundacji

  • Sekretarz Stowarzyszenia Ochrony Dziedzictwa Kulturowego OCALMY

Członkostwo w krajowym zespole eksperckim

  • Zespołu ds. opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Konsultant w Zespole ds opracowania modelu funkcjonowania Specjalnistycznych Centrów Wsparcia Edukacji Włączającej

Członkostwo w innej organizacji krajowej

  • Członek Stowarzyszenia MUSICA ANTIQUA

Odznaczenie krajowe państwowe

  • Brązowy Krzyż Zasługi

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda Rektora KUL zespołowa II stopnia

Udział w przygotowaniu raportu samooceny (dla PKA, UKA, itp.)

  • Udział w przygotowaniu raportu samooceny kierunku pedagogika specjalna dla PKA

2018


Skrypt dydaktyczny

  • Koncepcja szkolenia oraz materiały merytoryczne służące podnoszeniu kompetencji nauczycieli języka polskiego. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), którzy realizują podstawę programową kształcenia ogólnego w ogólnodostępnych szkołach podstawowych (II etap edukacyjny)

Recenzja artykułu naukowego

  • Inteligencja emocjonalna niewidomych gimnazjalistów

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Jak przygotować podręczniki szkolne dla uczniów z uszkodzeniami słuchu pomocne w edukacji włączającej
  • Model pracy logopedycznej z zastosowaniem fonogestów – z doświadczeń terapeutycznych.
  • Biopsychospołeczna diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu, planowainie wychowania językowego oraz terapii logpedycznej
  • Dostępność tekstów dydaktycznych dla dzieci z uszkodzeniami słuchu.
  • Funkcjonowanie ucznia z uszkodzonym słuchem a wybór modelu pracy na lekcji
  • Dostępność materiałów dydaktycznych wykorzystywanych w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Zastosowanie metody fonogestów
  • Kompetencje językowe a metody udostępniania treści dzieciom z zaburzeniami komunikacji językowej

Udział w konferencji krajowej

  • II Konferencja – realizacja konwencji ONZ prawach osób niepełnosprawnych.

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Funkcjonowanie językowe a model pracy z uczniem z uszkodzeniami słuchu

2017


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Wskazówki dotyczące dostosowania języka narzędzi diagnostycznych do specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych badanych osób

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Standardy, wytyczne i wskazówki do przygotowania oraz adaptacji narzędzi diagnostycznych i procesu diagnostycznego dla dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu
  • Standardy i wskazówki przygotowywania oraz adaptacji narzędzi diagnostycznych i procesu diagnostycznego dla dzieci i młodzieży odmiennych językowo i kulturowo.

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Sprawozdanie z konferencji naukowej „Fonem – Sylaba – Logos – Paideia. Język w wychowaniu i pedagogice” połączonej z jubileuszem z okazji : 45 lat pracy naukowej prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak, 50 lat Metody Cued Speech na świecie oraz 30 lat Metody Fonogestów w Polsce, 12-13.05.2016
    [w:] Nowa Audiofonologia

Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Członek Komitetu Redakcyjnego
    [w:] Logopedia

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Sekretarz serii wydawniczej

Recenzja artykułu naukowego

  • Inteligencja emocjonalna niewidomych gimnazjalistów

Udział w konferencji międzynarodowej

  • Głusi i słabosłyszący w perspektywie tradycji, teraźniejszości i przyszłości”

Organizacja konferencji krajowej

  • O tym się nie mówi IV - Komunikacja osób niedosłyszących

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Standardy dostępności podręczników szkolnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Logopedyczna koncepcja dostosowania podręczników szkolnych do spejalnych potrzeb edukacyjnych różnych grup uczniów z opóźnienia mi rozwoju mowy i deficytami języka
  • Fonogesty - metoda pomagająca odczytywać mowę z ust. Kiedy i dla kogo jest przydatna?

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Jak tworzyć teksty łatwe do czytania? Zasady tworzenia oraz modyfikacji tekstow dostowsowanych do możliwości percepcyjnej osob o specjalnych potrzebach komunikacyjnych

Udział w konferencji krajowej

  • Konferencja naukowa z okazji 5-lecia ratyfikacji Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
  • Zrozumieć FAS. Płodowy Zespół Alkoholowy - stereotypy, dylematy, wyzwania.
  • Problemy logopedii XXI wieku - wczesna interwencja logopedyczna, wpływ wysokich technologii na rozwój mowy, zaburzenia mowy

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Metody udostępniania treści podręczników szkolnych uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Prezentacja Polskiej Ramy Kwalifikacji i Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
  • Projektowanie programu studiów na kierunku Pedagogika Specjalna w oparciu o efekty ksztalcenia w warunkach istnienia ram kwalifikacji

Usługi eksperckie w kraju

  • Warunki realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie historii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole średniej
  • Warunki realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie wiedzy o społeczeństwie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole średniej
  • Koncepcja szkolenia oraz materiały merytoryczne z zakresu podnoszenia kompetencji nauczycieli języka polskiego w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) realizującymi podstawę programową kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych ogólnodostępnych (II etap edukacyjny)

Opieka naukowa w charakterze promotora w kraju

  • Promotor pomocniczy w przewodzie doktorskim
  • Promotor pomocniczy

Członkostwo z wyboru w innej krajowej organizacji naukowej

  • Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
  • Polskie Stowarzyszenie Metody Fonogestów

2016


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Czynniki determinujące sytuacje społeczną młodych kobiet z uszkodzeniami słuchu
    [w:] Szkoła Specjalna

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Tworzenie środowiska przyjaznego osobom z uszkodzeniami słuchu w świetle Encykliki Laudato si’ Ojca Świętego Franciszka poświęconej trosce o wspólny dom
  • Z trzydziestoletnich doświadczeń stosowania metody fonogestów w Polsce

Rozdział w książce

  • Pod skrzydłami Mistrza z pasją , sercem i rodzinną otwartością

Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Członek Komitetu Redakcyjnego czasopisma naukowego
    [w:] Logopedia

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Język i wychowanie. Księga Jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Tworzenie środowiska przyjaznego osobom z uszkodzeniami słuchu w świetle Encykliki Laudato si’ Ojca Świętego Franciszka poświęconej trosce o wspólny dom.

Organizacja konferencji krajowej

  • Konferencja Naukowa Fonem – Sylaba – Logos – Paideia. Język w wychowaniu i pedagogice połączona z Jubileuszem z okazji: 45 lat pracy naukowej Prof. Dr hab. Kazimiery Krakowiak 50 lat Metody Cued Speech.
  • O tym się nie mówi III - Coaching osób z uszkodzeniami słuchu"

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Fonogesty jako metoda wspomagania dzieci z wadą słuchu.
  • Umiejętności komunikacyjne a poczucie własnej tożsamości osób z uszkodzeniem słuchu

Udział w konferencji krajowej

  • Konferencja naukowa z okazji 30-lecia Polskiego Komitetu Audiofonologii

Usługi eksperckie w kraju

  • Wskazówki dla autorów i wydawców podręczników szkolnych dotyczące opracowania tekstów dostosowanych do rozwoju językowego uczniów oraz minimalne standardy dostępnosci treści podręczników szkolnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym z niepełnosprawnościami, z trudnościami w uczeniu się lub komunikowaniu)
  • Warunki realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie historii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej

Członkostwo w krajowym zespole eksperckim

  • Zespół Ekspertów tworzących podstawę programową kształcenia ogólnego w szkole podstawowej w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Zespół ekspertów do prac nad tworzeniem podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

2015


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Diagnoza surdologopedyczna
  • Trudności gramatyczne dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Rozwój strategii radzenia sobie z trudnościami językowymi przez dziecko z głębokim uszkodzeniem słuchu. Studium przypadku

Artykuł popularnonaukowy w wydawnictwie zbiorowym

  • Zajęcia logopedyczne

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • "Nie głos, ale słowo..."5. Odpowiedzialność za edukację osób z uszkodzeniami słuchu.

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Odpowiedzialność za edukację osób z uszkodzeniami słuchu

Recenzja artykułu naukowego

  • Recenzja wydawnicza artykułu: Ocena słownictwa – analiza metod, technik i narzędzi diagnostycznych

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Model wsparcia niesłyszących studentów KUL.

Organizacja konferencji krajowej

  • O tym się nie mówi I - osoby słabosłyszące w edukacji, na rynku pracy i w sferze społecznej
  • O tym się nie mówi II - aspekty audiologiczne, techniczne i rehabilitacyjne uszkodzeń słuchu"
  • KONFERENCJA NAUKOWO-METODYCZNA „ARTETERAPIA”
  • Konferencja naukowa „Człowiek- Niepełnosprawność – Pasja. Kobiecość a niepełnosprawność”.

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Poczucie tożsamości a umiejętności komunikacyjne młodzieży  z uszkodzeniami słuchu
  • Rodzaje ćwiczeń językowych na lektoracie języka polskiego dla młodzieży z uszkodzeniami słuchu.
  • Czynniki determinujące sytuacje społeczną młodych kobiet z uszkodzeniami słuchu
  • Korzyści z lektoratu języka poskiego dla osób z uszkodzeniami słuchu na uniwersytecie.
  • Warsztaty logopedyczne dla dzieci jako forma arteterapii.

Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

  • Panel dyskusyjny poświęcony kształceniu osób z dysfunkcją słuchu.

Udział w konferencji krajowej

  • Ogólnopolska konferencja naukowa „Wartość życia a wychowanie. W 20. rocznicę ogłoszenia encykliki Jana Pawła II Evangelium vitae”
  • O tym się nie mówi I - osoby słabosłyszące w edukacji, na rynku pracy i w sferze społecznej
  • Konferencja naukowa „Człowiek- Niepełnosprawność – Pasja. Kobiecość a niepełnosprawność”
  • Edukacja niesłyszących - wczoraj, dziś i jutro. W 100 lecie kształcenia Głuchych w Łodzi".

Odznaczenie krajowe resortowe

  • Medal Komisji Edukacji Narodowej

Udział w festiwalu nauki

  • Uczeń niesłyszący - jak mu pomóc?
  • Fonogesty, czyli czy łatwo jest odczytywać mowę z ust.
  • Mini kurs języka migowego
  • Mówię głośno, wyraźnie, czyli emisja głosu dla dzieci i młodzieży

2014


Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Członek komitetu redakcyjnego
    [w:] Logopedia
  • Logopedia. Tom 43-44
    [w:] Logopedia

Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Nie głos, ale słowo..."4. Rozwijanie kompetencji językowej u osób z zaburzeniami słuchu i mowy

Udział w konferencji krajowej

  • Wewnętrzna konferencja Instytutu Pedagogiki "Wiedza pedagogiczna i ksztalcenie w Instytucie Pedaogicznym KUL"
  • Ogólnopolska konferencja naukowo-szkoleniowa „Świat głuchoniewidomych – wyzwania współczesności”
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Miłóść, małżeństwo, rodzina jako wyzwanie pedagogiczne w czasach seksualizacji młodzieży
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Miłość, małżeństwo, rodzina jako wyzwanie pedagogiczne w czasach seksualizacji młodzieży”
  • Sesja naukowa „Prawe sumienie w zawodach zaufania publicznego”

Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym

  • Polski Komitet Audiofonologii

2013


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • On the need for Polish language lessons for hearing-impaired students
    [O potrzebie lektoratu języka polskiego dla studentów z uszkodzonym słuchem]
  • Formy pomocy studentom z uszkodzeniami słuchu na przykładzie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • Recenzja książki Ewy Muzyki-Furtak, Konstrukcje słowotwórcze w świadomości językowej dzieci niesłyszących, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011, ss. 426
    [w:] Nowa Audiofonologia

Recenzja artykułu naukowego

  • recenzja wydawnicza artykułu О.К.Атрашевская, УПРАВЛЯЕМОЕ ФОРМИРОВАНИЕ СЛОВЕСНЫХ ОБОБЩЕНИЙ КАК ОСНОВА ОВЛАДЕНИЯ АНГЛИЙСКИМ ЯЗЫКОМ В УСЛОВИЯХ НАРУШЕНИЯ СЛУХА И ТЯЖЕЛЫХ НАРУШЕНИЙ РЕЧИ
  • recenzja wydawnicza artykułu Н.С. Евчик Е.В. Рахманов, ГУМАНИСТИЧЕСКАЯ ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ КОНЦЕПЦИЯ В ОБЕСПЕЧЕНИИ ПОТЕНЦИАЛА СОЦИАЛЬНОЙ ИНКЛЮЗИИ НА БЕЛАРУСИ ШКОЛЬНИКОВ С НАРУШЕНИЕМ СЛУХА.

Udział w konferencji krajowej

  • II Ogólnopolska Konferencja Naukowego Koła Logopedów i Audiologów UMCS "Zaburzenia słuchu wyzwaniem dla współczesnej nauki".

2012


Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • Nie głos, ale słowo..."3. Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu - nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Międzynarodowa konferencja „Odpowiedzialność za edukację osób z uszkodzeniami słuchu”

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Model wsparcia studentow z uszkodzeniami słuchu w KUL

2011


Sekretarz redakcji naukowej serii wydawniczej

  • "Nie głos, ale słowo..."2. Ku wspólnocie komunikacyjnej niesłyszących i słyszących
  • Sekretarz kolegium redakcyjnego serii wydawniczej "NIe głos, ale słowo..."

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Student niesłyszący we wspólnocie akademickiej. Informator o warunkach edukacji wyższej osób z uszkodzeniami słuchu.

2008


Członkostwo z wyboru w innej krajowej organizacji naukowej

  • Polskie Stowarzyszenie Metody Fonogestów

2007


Członkostwo w innej organizacji krajowej

  • Stowarzyszenie Ochrony Dziedzictwa Kulturowego "OCALMY"