dr Wiktor Razmus

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Psychologii
Katedra Psychologii Ogólnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Religious commitment and body appreciation: Exploring the mediating role of positive orientation and gratitude in a Polish sample.
    [Religious commitment and body appreciation: Exploring the mediating role of positive orientation and gratitude in a Polish sample]
    [w:] JOURNAL FOR THE SCIENTIFIC STUDY OF RELIGION
  • Luxury consumption and the dark triad of personality
    [w:] JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
  • Development and initial validation of the Daily Goal Realization Scale
    [w:] Current Issues in Personality Psychology
  • Social anxiety, social comparison, self-consciousness, and deconversion in adolescents: A path analysis approach
    [w:] Journal of Beliefs & Values-Studies in Religion & Education

Staż finansowany ze środków krajowych

  • Staż naukowy w Instytucie Psychologii Stosowanej UJ

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Buying happiness: How brand engagement in self-concept affects purchase happiness
    [w:] PSYCHOLOGY & MARKETING
  • Someone like me: The role of consumer brand engagement and social identification in the perception of luxury brand users
    [ Someone like me: The role of consumer brand engagement and social identification in the perception of luxury brand users]
    [w:] Journal of Consumer Behaviour

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Czy diabeł ubiera się u Prady? Konsumpcja luksusu i ciemna triada osobowości
  • Stałość realizacji celów prospołecznych i możliwości ich stymulowania poprzez interwencję psychologiczną
  • Konsekwencje użytkowania dóbr luksusowych, czyli jak postrzegamy użytkowników dóbr luksusowych w aspekcie cech psychicznych.

2021


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Consumer brand engagement beyond the “likes”
    [w:] Frontiers in Psychology
  • Finding brands and not losing your religion? Exploring the relationship between brand engagement in self-concept and religious commitment
    [w:] Journal of Management, Spirituality & Religion

2020

  • Cross-cultural measurement invariance of the Body Appreciation Scale-2 across five countries
    [w:] Body Image
  • Brand engagement in self-concept: A comparative study in Austria, Italy and Poland
    [w:] JOURNAL OF CONSUMER MARKETING
  • Brand engagement in self-concept: A comparative study in Austria, Italy and Poland
    [w:] JOURNAL OF CONSUMER MARKETING

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Psychologia zachowań konsumenckich

    2019


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Brand Engagement in Self-Concept: Scale properties and the global nature of the construct
      [Konstruowanie siebie przez marki: Właściwości skali i globalny charakter konstruktu]
      [w:] CURRENT PSYCHOLOGY
    • Body and appearance self-conscious emotions in Canada and Poland
      [ Body and appearance self-conscious emotions in Canada and Poland]
      [w:] JOURNAL OF HEALTH PSYCHOLOGY
    • Test of the bifactor model of job-related affective well-being
      [w:] Europes Journal of Psychology

    2018

  • Błąd wspólnej metody w badaniach kwestionariuszowych
    [w:] Polskie Forum Psychologiczne
  • When I feel my business succeeds, I flourish: Reciprocal relationships between positive orientation, work engagement, and entrepreneurial success
    [Kiedy czuję, że mój biznes odnosi sukces, rozkwitam: Wzajemne relacje między pozytywną orientacją, zaangażowaniem w pracę i sukcesem przedsiębiorczym]
    [w:] Journal of Happiness Studies
  • Dimensions of entrepreneurial success: A multilevel study on stakeholders of micro-enterprises
    [Wymiary sukcesu przedsiębiorczego: Wielopoziomowe badanie partnerów biznesowych mikrofirm]
    [w:] Frontiers in Psychology
  • Nowe wyzwania w analizie danych: Wprowadzenie
    [w:] Polskie Forum Psychologiczne
  • Psychometric properties of the Polish version of the Body and Appearance Self-Conscious Emotions Scale (BASES)
    [w:] Roczniki Psychologiczne

  • Prezentacja na konferencji międzynarodowej

    • Do entrepreneurs’ personal resources predict business success? Self and peer rating perspectives

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Czy warto ubierać się u „Prady”? Społeczne korzyści z konsumpcji luksusowych marek
    • Społeczne postrzeganie sukcesu przedsiębiorczego i jego związek z zasobami osobistymi przedsiębiorców - podsumowanie
    • Dynamiczne mechanizmy łączące zasoby osobiste i zaangażowanie w pracę oraz sukces w działaniu przedsiębiorców – podsumowanie

    2017


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Measuring corporate personality: A critical review and new insights
      [Pomiar osobowości firmy: Krytyczny przegląd i nowe spostrzeżenia]
      [w:] Journal of Brand Management
    • Searching for a common methodological ground for the study of politicians' perceived personality traits: A multilevel psycholexical approach
      [W poszukiwaniu wspólnej metodologicznej płaszczyzny badania postrzeganych cech osobowości polityków: Wielopoziomowe psycholeksykalne podejście]
      [w:] JOURNAL OF RESEARCH IN PERSONALITY
    • Personal aspirations and brand engagement in self-concept
      [Aspiracje osobiste a konstruowanie siebie przez marki]
      [w:] PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
    • Cross-cultural and gender invariance of the Warr (1990) job-related well-being measure
      [Równoważność pod względem kultury i płci skali do pomiaru afektu w pracy Warra (1990)]
      [w:] JOURNAL OF OCCUPATIONAL AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY
    • Dynamic relationships between personal resources and work engagement in entrepreneurs
      [Dynamiczne zależności pomiędzy zasobami osobistymi a zaangażowaniem w pracę u przedsiębiorców]
      [w:] JOURNAL OF OCCUPATIONAL AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY
    • Evaluating the psychometric properties of the Polish version of the Body Appreciation Scale-2
      [Psychometryczne właściwości polskiej wersji skali Doceniania Własnego Ciała (BAS-2)]
      [w:] Body Image

    2015

  • Методичне забезпечення оцінювання іміджу особистості політиків
    [Metodologiczne podstawy pomiaru postrzeganej osobowości polityków]
    [w:] Marketing and Management of Innovations
  • Podejmowanie szkoleń a kultura i klimat organizacyjny
    [w:] Organizacja i Kierowanie

  • 2014

  • Heineken czy Żubr? Znaczenie popazproduktowych właściwości marek produktów spożywczych
    [w:] Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing

  • Recenzja naukowa w czasopiśmie

    • Recenzja książki „Psychologia konsumenta” Katarzyny Stasiuk i Dominiki Maison
      [w:] Psychologia Ekonomiczna

    2013


    Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym przez NCN

    • Wielopoziomowa analiza sukcesu przedsiębiorczego - NCN, nr DEC-2013/10/M/HS6/00475

    2012


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Skala Konstruowania Siebie przez Marki (KSM): polska adaptacja skali Brand Engagement in Self-Concept (BESC)
      [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek

    2011

  • Wizerunek marki na niskowysiłkowym torze przetwarzania danych
    [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
  • Skojarzenia z kategorią produktu jako podstawa personifikacji marki
    [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek