dr hab. Grzegorz Adamczyk
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk SocjologicznychKatedra Socjologii Ekonomicznej i Cyfrowej
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.
Wypromowane prace dyplomowe
2023
Rozprawy doktorskie
- Funkcje estetyzacji ciała w kreowaniu fasad w społeczeństwie konsumpcyjnym. Na podstawie badań socjologicznych klientek salonów kosmetycznych i klinik medycyny estetycznej
2022
Prace magisterskie
- Rola podmiotów ekonomii społecznej w kształtowaniu rynku pracy dla osób wychodzących z uzależnienia. Na przykładzie Stowarzyszenia Emaus i Charytatywnego Stowarzyszenia Niesienia Pomocy Chorym ,,Misericordia"
- Programy ekonomii społecznej na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych. Na przykładzie polskich, włoskich i szwajcarskich dokumentów programowych
- Postawy młodzieży wobec przedsiębiorczości społecznej. Na podstawie badań studentów Instytutu Nauk Socjologicznych KUL
- Aktywizacja zawodowo-społeczna osób w kryzysie bezdomności. Na przykładzie działalności Bractwa Miłosierdzia im. św. Brata Alberta i Dzieła Pomocy św. Ojca Pio
- Postawy studentów KUL wobec idei spółdzielczości socjalnej
2020
Rozprawy doktorskie
- Etos małżeńsko-rodzinny w warunkach polskiego społeczeństwa konsumpcyjnego. Studium socjologiczne
2019
Prace licencjackie
- Media społecznościowe w życiu codziennym polskiej rodziny. Na podstawie badań socjologicznych uczniów ZSP nr 5 w Zamościu
- Zróżnicowanie konsumenckiego procesu decyzyjnego ze względu na płeć. Na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Psychologii KUL
- Rola marki odzieżowej w procesie decyzyjnym konsumenta. Na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Psychologii KUL
- Postawy konsumentów wobec reklam ATL. Na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania KUL
- Postawy rodziców wobec obowiązku szczepień profilaktycznych dzieci. Na podstawie badań socjologicznych uczestników grup dyskusyjnych na portalu Facebook
2018
Prace licencjackie
- Społeczne postrzeganie roli managera w przedsiębiorstwie. Na podstawie badań socjologicznych wśród studentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania KUL
- Postawy studentów wobec idei interwencjonizmu państwa w gospodarce. Na podstawie badań socjologicznych w Instytucie Psychologii KUL
- Kapitał kulturowy studentów kierunków artystycznych. Na podstawie badań socjologicznych na Wydziale Artystycznym UMCS
2017
Prace licencjackie
- Neuromarketing w strategiach sprzedażowych i promocyjnych przedsiębiorstw. Na przykładzie marek Marlboro i Coca-Cola
- Strategie marketingowe stosowane w branży turystycznej na przykładzie firm Itaka i Neckermann
- Komunikacja marketingowa związana z ofertą samochodów hybrydowych. Na przykładzie marek Toyota i BMW
- Strategie reklamowo-promocyjne w sieciach sprzedaży wielkopowierzchniowego handlu detalicznego. Na przykładzie hipermarketów E. Leclerc i Auchan
- Budowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa w branży ubezpieczeniowej. Na przykładzie Warta S.A. i Ergo Hestia S.A.
- Komunikacja marketingowa jako kluczowy element funkcjonowania przedsiębiorstwa na przykładzie marek Kamis i Winiary
- Specyfika strategii promocyjnych organizacji non-profit. Na przykładzie WOŚP i Fundacji Polsat
- Strategie marketingowe restauracji fast-foodowych. Na przykładzie KFC i McDonald's
- Audio- i aromamarketing w handlu detalicznym. Na przykładzie sieci sklepów odzieżowych Mohito i Stradivarius
- Pozycjonowanie marek na rynku elektroniki użytkowej. Na przykładzie marek Samsung i Apple
- Wykorzystanie wyszukiwarek internetowych w strategii marketingowej. Na przykładzie lubelskich salonów sprzedaży samochodów
- Strategie marketingowe w sektorze usług finansowych na przykładzie banków Pekao S.A. i Alior Bank
- E-konsument w Polsce. Analiza zachowań nabywczych Polaków na rynku e-commerce
Prace magisterskie
- Kondycja moralna współczesnego społeczeństwa polskiego w świetle badań socjologicznych
- Etos pracy i orientacje moralne konsultantów firmy PLAY. Na podstawie badań socjologicznych w województwie lubelskim
- Etos studentów. Na podstawie badań socjologicznych w organizacjach studenckich i samorządzie KUL
2016
Prace licencjackie
- Motyw płci w strategiach marketingowych przedsiębiorstw. Na przykładzie wybranych sieci sprzedaży drogerii
- Media społecznościowe w strategiach komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Na przykładzie branży turystycznej
- Strategie marketingowe jednostek samorządu terytorialnego. Na przykładzie gminy Sawin
- Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług hotelarskich. Na przykładzie miasta Lublin
- Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług ubezpieczeniowych. Na przykładzie PZU
- Strategie zarządzania marketingowego marką handlową. Analiza porównawcza marek Wedel S.A. i Milka
- Komunikacja marketingowa skierowana do dzieci. Na przykładzie firmy Danone
- Marka handlowa w procesie kształtowania zachowań konsumentów. Na podstawie badań opinii studentów Ekonomii i Zarządzania
- Strategie promocyjno-reklamowe przedsiębiorstw z sektora usług finansowych. Na przykładzie banku PKO BP
- Techniki sprzedażowe stosowane w handlu detalicznym. Na przykładzie wybranych sieci sklepów wielkopowierzchniowych
- Reklama handlowa w procesie kształtowania zachowań konsumentów. Na podstawie badań opinii studentów Ekonomii i Zarządzania
Prace magisterskie
- Wymiary tolerancji w opinii młodzieży. Na podstawie badań socjologicznych w technikach w Białej Podlaskiej i Lublinie
2015
Prace licencjackie
- Studenci jako grupa docelowa on-linowej komunikacji marketingowej. Na podstawie badań socjologicznych na Wydziale Prawa UMCS
- Postawy studentów wobec komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych. Na podstawie badań socjologicznych w Instytucie Dziennikarstwa KUL
- Społeczno-kulturowe czynniki użytkowania nowoczesnych technologii. Na podstawie badań socjologicznych wśród studentów zarządzania KUL
- Postawy Studentów wobec zakupów przez Internet na podstawie badań socjologicznych w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II
- Społeczno-kulturowe uwarunkowania korzystania z nowych technologii przez pokolenie 40+. Na podstawie badań socjologicznych wśród rodziców studentów socjologii KUL
- Postawy konsumentów wobec technik sprzedaży w handlu detalicznym. Na podstawie badań socjologicznych wśród mieszkanek Żeńskiego Domu Studenckiego KUL
- Facebook jako element konsumenckiej codzienności nastolatków. Na podstawie badań socjologicznych w Gimnazjum nr 6 w Zamościu
- Inteligencja finansowa w świadomości studentów. Na podstawie badań socjologicznych w Instytucie Psychologii KUL
- Moda w życiu gimnazjalistów. Na podstawie badań socjologicznych w Publicznym Gimnazjum w Krzywczy
Prace magisterskie
- Reklama dla dzieci jako nośnik wartości i antywartości
2014
Prace licencjackie
- Społeczne uwarunkowania prozdrowotnych zachowań konsumenckich sportowców. Na przykładzie zawodników klubów PZKOSZ
- Prestiż marki handlowej jako czynnik kształtujący zachowania konsumenckie. Na podstawie badań socjologicznych studentów socjologii KUL
- Funkcja informacyjna reklamy jako czynnik kształtujący zachowania konsumenckie. Na podstawie badań socjologicznych studentów KUL
- Media społecznościowe w procesie kształtowania zachowań konsumenckich. Na podstawie badań socjologicznych studentów dziennikarstwa KUL
- Percepcja działań marketingowych i jej oddziaływanie na zachowania konsumenckie na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Zarządzania KUL
- Postawy konsumentów wobec promocji i wyprzedaży. Na podstawie badań socjologicznych studentów socjologii KUL
- Postawy konsumentów wobec handlu w niedzielę i święta. Na podstawie badań socjologicznych studentów socjologii KUL
2013
Prace licencjackie
- Moda jako czynnik zachowań konsumenckich. Na podstawie badań socjologicznych wśród użytkowników blogów o modzie.
- Postawy klientów galerii handlowych wobec mody i zakupów na podstawie badań socjologicznych
- Pozycjonowanie marki na rynku a decyzje zakupowe konsumentek na przykładzie marki kosmetycznej Avon.
- Postawy studentów wobec reklamy outdoorowej. Na podstawie badań socjologicznych w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II
2012
Prace licencjackie
- Postawy konsumentów wobec sektora usług finansowych, na podstawie badań socjologicznych wśród studentów socjologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Tożsamość konsumencka studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na podstawie badań socjologicznych
- Tożsamość i wizerunek wybranych marek elektroniki użytkowej w opinii studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Wpływ rebrandingu na postawy konsumentów wobec marki na przykładzie operatora telefonów komórkowych T-Mobile.
- Religijność młodzieży w warunkach społeczeństwa konsumpcyjnego na podstawie badań socjologicznych w archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej
2010
Prace licencjackie
- System ochrony praw konsumenta i jego postrzeganie we współczesnym społeczeństwie polskim
- Wpływ muzyki popularnej na wzory zachowań konsumenckich Polaków na przykładzie wybranych gatunków muzycznych
- Zjawisko konsumpcji kompensacyjnej i zakupoholizmu we współczesnym społeczeństwie konsumpcyjnym
- Skuteczność oddziaływania przekazu reklamowego na zachowania konsumentów w świetle wyników badań rynkowych
- Wykorzystanie neuromarketingu i aromamarketingu w strategiach sprzedażowych i komunikacyjnych przedsiębiorstwa
- Wykorzystanie motywów„polskości” w strategiach marketingowych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw
2009
Prace licencjackie
- Dynamika postaw Polaków wobec promocji w świetle wyników badań rynkowych
- Dynamika postaw Polaków wobec reklamy w świetle wyników badań rynkowych
- Współczesne style życia Polaków. Próba socjologicznej typologii
- Dynamika postaw Polaków wobec marek handlowych w świetle wyników badań rynkowych
- Funkcjonowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na przykładzie miasta Garwolin w latach 2006-2007
- Funkcjonowanie instytucji pomocy rodzinie w Polsce na przykładzie miasta Lublina w latach 2006-2007
2008
Prace licencjackie
- Postawy Polaków wobec kupowania i konsumpcji. Próba socjologicznej typologii
- Postawy Polaków wobec osób chorych psychicznie w świetle badań opinii publicznej
- Style życia ludzi starych w Polsce. Próba socjologicznej typologii
- Społeczne i kulturowe funkcje sklepów wielkopowierzchniowych
- Społeczne postrzeganie pracownika socjalnego w Polsce w świetle badań opinii publicznej
2007
Prace licencjackie
- Marginalizacja społeczna i próby jej ograniczenia na przykładzie działalności Stowarzyszenia Emaus w latach 2004-2005
- Funkcjonowanie instytucji pomocy społecznej w opinii Polaków
- Przemoc w rodzinie i perspektywy jej ograniczenia po wprowadzeniu w życie Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie z 29 lipca 2005 roku
- Organizacja i funkcjonowanie pomocy społecznej na przykładzie działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdniku w latach 2004-2005
- Struktura i zadania instytucji pomocy społecznej w Polsce
- Postawy Polaków wobec idei wolontariatu w świetle wyników badań opinii publicznej w latach 2001-2005
2004
Prace licencjackie
- Model samorządu terytorialnego w Polsce.
- Funkcjonowanie samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Szastarka.
- Parafia jako podmiot lokalnej samorządności.
- Zwalczanie zjawiska narkomanii w polsce. Instytucje, programy, działania.
- Struktura i zadania samorządu terytorialnego Polski i Francji.
- Zadania samorządu terytorialnego w stosunku do osób niepełnosprawnych realizowane przez organizacje pozarządowe(na przykładzie działalności Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koła w Jarosławiu).
- Przebieg reformy oświaty na przełomie lat 1998-2003.
- Analiza działalności finansowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Bojanów.
- Organizacja i funkcjonowanie pomocy społecznej w Polsce (na przyładzie Gminy Żyraków).
- Samorząd terytorialny w opiniach Polaków.
- Funkcjonowanie samorządu terytorialnego. Na przykładzie miasta Stalowa Wola.
- Porównanie struktury organizacyjnej samorządu terytorialnego w Polsce i w krajach UE na przykładzie Francji.
- Funkcjonowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie.
- Samorząd lokalny wobec problemu bezrobocia.
- Powiat jako forma organizacji samorządności lokalnej w Polsce.
- Funkcjonowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przemyślu.
- Funkcjonowanie pomocy społecznej na przykładzie miasta Stalowa Wola.
- Rola samorządu wojewódzkiego w strukturze samorządu terytorialnego.
- Postawy młodzieży szkół średnich wobec narkomanii.
- Miejsce gminy w polskim modelu samorządu terytorialnego.
- Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego.
- Postawy samorządu województwa.
- Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych.
- Dom pomocy społecznej jako forma realizacji zadań samorządu terytorialnego(na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pełkiniach).
- Gmina jako podstawowa forma samorządu terytorialnego.