dr hab. Grzegorz Adamczyk

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk Socjologicznych
Katedra Socjologii Ekonomicznej i Cyfrowej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2023

Rozprawy doktorskie
  • Funkcje estetyzacji ciała w kreowaniu fasad w społeczeństwie konsumpcyjnym. Na podstawie badań socjologicznych klientek salonów kosmetycznych i klinik medycyny estetycznej

2022

Prace magisterskie
  • Rola podmiotów ekonomii społecznej w kształtowaniu rynku pracy dla osób wychodzących z uzależnienia. Na przykładzie Stowarzyszenia Emaus i Charytatywnego Stowarzyszenia Niesienia Pomocy Chorym ,,Misericordia"
  • Programy ekonomii społecznej na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych. Na przykładzie polskich, włoskich i szwajcarskich dokumentów programowych
  • Postawy młodzieży wobec przedsiębiorczości społecznej. Na podstawie badań studentów Instytutu Nauk Socjologicznych KUL
  • Aktywizacja zawodowo-społeczna osób w kryzysie bezdomności. Na przykładzie działalności Bractwa Miłosierdzia im. św. Brata Alberta i Dzieła Pomocy św. Ojca Pio
  • Postawy studentów KUL wobec idei spółdzielczości socjalnej

2020

Rozprawy doktorskie
  • Etos małżeńsko-rodzinny w warunkach polskiego społeczeństwa konsumpcyjnego. Studium socjologiczne

2019

Prace licencjackie
  • Media społecznościowe w życiu codziennym polskiej rodziny. Na podstawie badań socjologicznych uczniów ZSP nr 5 w Zamościu
  • Zróżnicowanie konsumenckiego procesu decyzyjnego ze względu na płeć. Na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Psychologii KUL
  • Rola marki odzieżowej w procesie decyzyjnym konsumenta. Na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Psychologii KUL
  • Postawy konsumentów wobec reklam ATL. Na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania KUL
  • Postawy rodziców wobec obowiązku szczepień profilaktycznych dzieci. Na podstawie badań socjologicznych uczestników grup dyskusyjnych na portalu Facebook

2018

Prace licencjackie
  • Społeczne postrzeganie roli managera w przedsiębiorstwie. Na podstawie badań socjologicznych wśród studentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania KUL
  • Postawy studentów wobec idei interwencjonizmu państwa w gospodarce. Na podstawie badań socjologicznych w Instytucie Psychologii KUL
  • Kapitał kulturowy studentów kierunków artystycznych. Na podstawie badań socjologicznych na Wydziale Artystycznym UMCS

2017

Prace licencjackie
  • Neuromarketing w strategiach sprzedażowych i promocyjnych przedsiębiorstw. Na przykładzie marek Marlboro i Coca-Cola
  • Strategie marketingowe stosowane w branży turystycznej na przykładzie firm Itaka i Neckermann
  • Komunikacja marketingowa związana z ofertą samochodów hybrydowych. Na przykładzie marek Toyota i BMW
  • Strategie reklamowo-promocyjne w sieciach sprzedaży wielkopowierzchniowego handlu detalicznego. Na przykładzie hipermarketów E. Leclerc i Auchan
  • Budowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa w branży ubezpieczeniowej. Na przykładzie Warta S.A. i Ergo Hestia S.A.
  • Komunikacja marketingowa jako kluczowy element funkcjonowania przedsiębiorstwa na przykładzie marek Kamis i Winiary
  • Specyfika strategii promocyjnych organizacji non-profit. Na przykładzie WOŚP i Fundacji Polsat
  • Strategie marketingowe restauracji fast-foodowych. Na przykładzie KFC i McDonald's
  • Audio- i aromamarketing w handlu detalicznym. Na przykładzie sieci sklepów odzieżowych Mohito i Stradivarius
  • Pozycjonowanie marek na rynku elektroniki użytkowej. Na przykładzie marek Samsung i Apple
  • Wykorzystanie wyszukiwarek internetowych w strategii marketingowej. Na przykładzie lubelskich salonów sprzedaży samochodów
  • Strategie marketingowe w sektorze usług finansowych na przykładzie banków Pekao S.A. i Alior Bank
  • E-konsument w Polsce. Analiza zachowań nabywczych Polaków na rynku e-commerce
Prace magisterskie
  • Kondycja moralna współczesnego społeczeństwa polskiego w świetle badań socjologicznych
  • Etos pracy i orientacje moralne konsultantów firmy PLAY. Na podstawie badań socjologicznych w województwie lubelskim
  • Etos studentów. Na podstawie badań socjologicznych w organizacjach studenckich i samorządzie KUL

2016

Prace licencjackie
  • Motyw płci w strategiach marketingowych przedsiębiorstw. Na przykładzie wybranych sieci sprzedaży drogerii
  • Media społecznościowe w strategiach komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Na przykładzie branży turystycznej
  • Strategie marketingowe jednostek samorządu terytorialnego. Na przykładzie gminy Sawin
  • Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług hotelarskich. Na przykładzie miasta Lublin
  • Strategie marketingowe przedsiębiorstw z sektora usług ubezpieczeniowych. Na przykładzie PZU
  • Strategie zarządzania marketingowego marką handlową. Analiza porównawcza marek Wedel S.A. i Milka
  • Komunikacja marketingowa skierowana do dzieci. Na przykładzie firmy Danone
  • Marka handlowa w procesie kształtowania zachowań konsumentów. Na podstawie badań opinii studentów Ekonomii i Zarządzania
  • Strategie promocyjno-reklamowe przedsiębiorstw z sektora usług finansowych. Na przykładzie banku PKO BP
  • Techniki sprzedażowe stosowane w handlu detalicznym. Na przykładzie wybranych sieci sklepów wielkopowierzchniowych
  • Reklama handlowa w procesie kształtowania zachowań konsumentów. Na podstawie badań opinii studentów Ekonomii i Zarządzania
Prace magisterskie
  • Wymiary tolerancji w opinii młodzieży. Na podstawie badań socjologicznych w technikach w Białej Podlaskiej i Lublinie

2015

Prace licencjackie
  • Studenci jako grupa docelowa on-linowej komunikacji marketingowej. Na podstawie badań socjologicznych na Wydziale Prawa UMCS
  • Postawy studentów wobec komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych. Na podstawie badań socjologicznych w Instytucie Dziennikarstwa KUL
  • Społeczno-kulturowe czynniki użytkowania nowoczesnych technologii. Na podstawie badań socjologicznych wśród studentów zarządzania KUL
  • Postawy Studentów wobec zakupów przez Internet na podstawie badań socjologicznych w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II
  • Społeczno-kulturowe uwarunkowania korzystania z nowych technologii przez pokolenie 40+. Na podstawie badań socjologicznych wśród rodziców studentów socjologii KUL
  • Postawy konsumentów wobec technik sprzedaży w handlu detalicznym. Na podstawie badań socjologicznych wśród mieszkanek Żeńskiego Domu Studenckiego KUL
  • Facebook jako element konsumenckiej codzienności nastolatków. Na podstawie badań socjologicznych w Gimnazjum nr 6 w Zamościu
  • Inteligencja finansowa w świadomości studentów. Na podstawie badań socjologicznych w Instytucie Psychologii KUL
  • Moda w życiu gimnazjalistów. Na podstawie badań socjologicznych w Publicznym Gimnazjum w Krzywczy
Prace magisterskie
  • Reklama dla dzieci jako nośnik wartości i antywartości

2014

Prace licencjackie
  • Społeczne uwarunkowania prozdrowotnych zachowań konsumenckich sportowców. Na przykładzie zawodników klubów PZKOSZ
  • Prestiż marki handlowej jako czynnik kształtujący zachowania konsumenckie. Na podstawie badań socjologicznych studentów socjologii KUL
  • Funkcja informacyjna reklamy jako czynnik kształtujący zachowania konsumenckie. Na podstawie badań socjologicznych studentów KUL
  • Media społecznościowe w procesie kształtowania zachowań konsumenckich. Na podstawie badań socjologicznych studentów dziennikarstwa KUL
  • Percepcja działań marketingowych i jej oddziaływanie na zachowania konsumenckie na podstawie badań socjologicznych studentów Instytutu Zarządzania KUL
  • Postawy konsumentów wobec promocji i wyprzedaży. Na podstawie badań socjologicznych studentów socjologii KUL
  • Postawy konsumentów wobec handlu w niedzielę i święta. Na podstawie badań socjologicznych studentów socjologii KUL

2013

Prace licencjackie
  • Moda jako czynnik zachowań konsumenckich. Na podstawie badań socjologicznych wśród użytkowników blogów o modzie.
  • Postawy klientów galerii handlowych wobec mody i zakupów na podstawie badań socjologicznych
  • Pozycjonowanie marki na rynku a decyzje zakupowe konsumentek na przykładzie marki kosmetycznej Avon.
  • Postawy studentów wobec reklamy outdoorowej. Na podstawie badań socjologicznych w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II

2012

Prace licencjackie
  • Postawy konsumentów wobec sektora usług finansowych, na podstawie badań socjologicznych wśród studentów socjologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Tożsamość konsumencka studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na podstawie badań socjologicznych
  • Tożsamość i wizerunek wybranych marek elektroniki użytkowej w opinii studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Wpływ rebrandingu na postawy konsumentów wobec marki na przykładzie operatora telefonów komórkowych T-Mobile.
  • Religijność młodzieży w warunkach społeczeństwa konsumpcyjnego na podstawie badań socjologicznych w archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej

2010

Prace licencjackie
  • System ochrony praw konsumenta i jego postrzeganie we współczesnym społeczeństwie polskim
  • Wpływ muzyki popularnej na wzory zachowań konsumenckich Polaków na przykładzie wybranych gatunków muzycznych
  • Zjawisko konsumpcji kompensacyjnej i zakupoholizmu we współczesnym społeczeństwie konsumpcyjnym
  • Skuteczność oddziaływania przekazu reklamowego na zachowania konsumentów w świetle wyników badań rynkowych
  • Wykorzystanie neuromarketingu i aromamarketingu w strategiach sprzedażowych i komunikacyjnych przedsiębiorstwa
  • Wykorzystanie motywów„polskości” w strategiach marketingowych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw

2009

Prace licencjackie
  • Dynamika postaw Polaków wobec promocji w świetle wyników badań rynkowych
  • Dynamika postaw Polaków wobec reklamy w świetle wyników badań rynkowych
  • Współczesne style życia Polaków. Próba socjologicznej typologii
  • Dynamika postaw Polaków wobec marek handlowych w świetle wyników badań rynkowych
  • Funkcjonowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na przykładzie miasta Garwolin w latach 2006-2007
  • Funkcjonowanie instytucji pomocy rodzinie w Polsce na przykładzie miasta Lublina w latach 2006-2007

2008

Prace licencjackie
  • Postawy Polaków wobec kupowania i konsumpcji. Próba socjologicznej typologii
  • Postawy Polaków wobec osób chorych psychicznie w świetle badań opinii publicznej
  • Style życia ludzi starych w Polsce. Próba socjologicznej typologii
  • Społeczne i kulturowe funkcje sklepów wielkopowierzchniowych
  • Społeczne postrzeganie pracownika socjalnego w Polsce w świetle badań opinii publicznej

2007

Prace licencjackie
  • Marginalizacja społeczna i próby jej ograniczenia na przykładzie działalności Stowarzyszenia Emaus w latach 2004-2005
  • Funkcjonowanie instytucji pomocy społecznej w opinii Polaków
  • Przemoc w rodzinie i perspektywy jej ograniczenia po wprowadzeniu w życie Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie z 29 lipca 2005 roku
  • Organizacja i funkcjonowanie pomocy społecznej na przykładzie działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdniku w latach 2004-2005
  • Struktura i zadania instytucji pomocy społecznej w Polsce
  • Postawy Polaków wobec idei wolontariatu w świetle wyników badań opinii publicznej w latach 2001-2005

2004

Prace licencjackie
  • Model samorządu terytorialnego w Polsce.
  • Funkcjonowanie samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Szastarka.
  • Parafia jako podmiot lokalnej samorządności.
  • Zwalczanie zjawiska narkomanii w polsce. Instytucje, programy, działania.
  • Struktura i zadania samorządu terytorialnego Polski i Francji.
  • Zadania samorządu terytorialnego w stosunku do osób niepełnosprawnych realizowane przez organizacje pozarządowe(na przykładzie działalności Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koła w Jarosławiu).
  • Przebieg reformy oświaty na przełomie lat 1998-2003.
  • Analiza działalności finansowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Bojanów.
  • Organizacja i funkcjonowanie pomocy społecznej w Polsce (na przyładzie Gminy Żyraków).
  • Samorząd terytorialny w opiniach Polaków.
  • Funkcjonowanie samorządu terytorialnego. Na przykładzie miasta Stalowa Wola.
  • Porównanie struktury organizacyjnej samorządu terytorialnego w Polsce i w krajach UE na przykładzie Francji.
  • Funkcjonowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie.
  • Samorząd lokalny wobec problemu bezrobocia.
  • Powiat jako forma organizacji samorządności lokalnej w Polsce.
  • Funkcjonowanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przemyślu.
  • Funkcjonowanie pomocy społecznej na przykładzie miasta Stalowa Wola.
  • Rola samorządu wojewódzkiego w strukturze samorządu terytorialnego.
  • Postawy młodzieży szkół średnich wobec narkomanii.
  • Miejsce gminy w polskim modelu samorządu terytorialnego.
  • Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego.
  • Postawy samorządu województwa.
  • Profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych.
  • Dom pomocy społecznej jako forma realizacji zadań samorządu terytorialnego(na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pełkiniach).
  • Gmina jako podstawowa forma samorządu terytorialnego.