dr hab. Danuta Opozda (prof. KUL)

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Rodziny

Stanowisko: Profesor KUL

2023

Prace magisterskie
  • Wychowanie we współczesnej rodzinie w opinii osób starszych
  • Projekcyjny obraz rodziny dzieci w okresie średniego dzieciństwa
  • Funkcjonowanie w rolach rodzicielskich rodziców zastępczych. Studium przypadku
  • Znaczenie wolontariatu w rozwoju osobistym osób dorosłych. Studium przypadku
  • Macierzyństwo w doświadczeniach samotnych matek. Studium fenomenologiczne
  • Jakość relacji małżeńskiej a postawy rodzicielskie w rodzinach wielodzietnych

2022

Prace magisterskie
  • Poczucie osamotnienia osób w okresie późnej dorosłości w czasie pandemii COVID-19
  • Relacje małżeńskie w opinii małżonków różniących się stażem małżeńskim
  • Style wychowania stosowane przez rodziców znajdujących się w okresie wczesnej i średniej dorosłości
  • Poczucie własnej wartości młodzieży niedostosowanej społecznie uczęszczającej do Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Lublinie
  • Wspólne spędzanie czasu z dzieckiem w opinii rodziców różniących się postawami rodzicielskimi
  • Przyjaźń w czasie pandemii COVID-19 w opinii studentów lubelskich uczelni

2021

Prace magisterskie
  • Opinie na temat czystości przedmałżeńskiej młodzieży różniącej się poczuciem tożsamości płciowej.
  • Fenomenologiczne studium doświadczeń dziecka w sytuacji straty rodzica
  • Aspiracje życiowe samotnych matek we wczesnym okresie dorosłości. Studium indywidualnych przypadków
  • Postawy uczniów klas siódmych i ósmych wobec matematyki jako przedmiotu nauczania

2020

Rozprawy doktorskie
  • Wychowawczy udział rodziny w kształtowaniu motywacji altruistycznej młodzieży. Badania empiryczne licealistów
Prace magisterskie
  • Znaczenie mediów interaktywnych w komunikacji interpersonalnej wśród młodzieży ukraińskiej
  • Rodzina w procesie przygotowania dziecka do adaptacji w przedszkolu

2019

Prace magisterskie
  • Wychowanie w rodzinie w narracjach Dorosłych Dzieci Alkoholików
  • Rodzina w percepcji Anonimowych Alkoholików. Studium przypadku w świetle ogólnej teorii systemowej
  • Korzystanie z gier komputerowych a samotność uczniów klas licealnych w świetle badań własnych
  • Sytuacja życiowa dzieci uczęszczających do świetlicy środowiskowej w perspektywie koncepcji zasobów i czynników ryzyka G. Albee'go
  • Rozwojowo-wychowawcze znaczenie uczestnictwa w Zespole Pieśni i Tańca ,,Lublin'' im. Wandy Kaniorowej w świetle teorii warstwicowej Stefana Kunowskiego
  • Sytuacje trudne życiowo w opinii seniorów. Studium pedagogiczne rodzajów, uwarunkowań i form pomocy
  • Wielodzietne macierzyństwo w opinii młodych kobiet pochodzących z rodzin wielodzietnych i nuklearnych
  • Przemoc w środowiskach wychowawczych w opinii uczniów szkół podstawowych w Lublinie

2018

Prace magisterskie
  • Znaczenie oddziaływań edukacyjnych w kształtowaniu postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością ruchową
  • Uzależnienie od nikotyny w świetle badań młodzieży licealnej
  • Dziecko z otyłością i formy pedagogicznego wsparcia. Studium przypadku
  • Monografia pedagogiczna Fundacji "Zarażamy Radością"
  • Autobiograficzne doświadczenie prostytucji. Pedagogiczna analiza narracji
  • Święta Urszula Ledóchowska jako autorytet wychowawczy
  • Motywy, oczekiwania i plany na przyszłość osób żyjących w związkach kohabitacyjnych

2017

Prace magisterskie
  • Usprawnianie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rewalidacji. Studium przypadku
  • Postawy rodzicielskie a osiągnięcia szkolne młodzieży w okresie późnej adolescencji
  • Potrzeby rodziny niepełnej w sytuacji niepełnosprawności dziecka w świetle analizy autobiografii matki
  • Małżeństwo w narracjach dorosłych dzieci pochodzących z rodzin rozwiedzionych
  • Jakość relacji interpersonalnych w klasie integracyjnej. Badania empiryczne uczniów w okresie późnego dzieciństwa
  • Działalność terapeutyczna Domu Pomocy Społecznej im. Jana i Marysieńki Sobieskich w Kielcach. Monografia pedagogiczna
  • Jakość relacji małżeńskiej a postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością
  • Jakość relacji braterskich w narracjach osób w okresie późnej dorosłości
  • Rodzina i instytucje edukacyjne w urzeczywistnianiu wybitnych zdolności dziecka. Studium przypadku
  • Obraz macierzyństwa kobiet o różnym poczuciu tożsamości płciowej
  • Małżeństwo rodziców a jego wyobrażeniowy obraz w percepcji narzeczonych
  • Psychospołeczne funkcjonowanie dziecka z cukrzycą w klasie szkolnej. Studium przypadku
  • Przebieg procesu terapii mowy dziecka z dyslalią. Studium przypadku
  • Pokonywanie barier związanych z niepełnosprawnością ruchową przez osoby publiczne. Analiza pedagogiczna biografii
  • Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w środowisku rodzinnym i przedszkolnym. Studium przypadku

2016

Prace magisterskie
  • Funkcjonowanie w rolach społecznych kobiet doznających przemocy w rodzinie. Studium przypadku
  • Aplikacje wybranych koncepcji psychodynamicznych do teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej
  • Funkcjonowanie w rolach społecznych w percepcji osób z niepełnosprawnością ruchową. Studium przypadku
  • Atrybuty, motywy i cele małżeństwa w opinii młodych dorosłych. Badania empiryczne wśród studentów KUL
  • Organizacja letniego wypoczynku dzieci na campach amerykańskich i koloniach polskich. Studium porównawcze
  • Opieka społeczna wobec osób niepełnosprawnych na przykładzie działalności Domu Pomocy Społecznej w Wielkich Oczach
  • Zakupoholizm w narracji osób uzależnionych.
  • Mediatyzacja rodziny a jej wychowawcze funkcjonowanie. Studium przypadku
  • Współpraca rodziców i szkoły. Obszary, rodzaje i wyzwania edukacyjne
  • Samowychowanie i samokształcenie wolontariuszy w świetle działalności Fundacji Rozwoju Wolontariatu
  • Dorosłość w narracjach wychowanków rodzin zastępczych
  • Analiza pedagogiczna funkcjonowania rodziny adopcyjnej. Studium przypadku
  • Przygotowanie do małżeństwa i rodziny w opinii narzeczonych
  • Przedszkola równościowe i ich oferta programowa w opinii rodziców.
  • Korzystanie z internetu przez osoby w późnej dorosłości w świetle badań własnych

2015

Prace magisterskie
  • Analiza programu "równościowe przedszkole" w świetle pedagogiki personalistycznej.
  • Pedagogiczna analiza sytuacji rodzinnej i szkolnej dziecka pochodzącego z rodziny niepełnej
  • Wychowanie w przedszkolach publicznych i niepublicznych w opinii rodziców
  • Aspiracje życiowe studentów pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Znaczenie wychowawczej relacji ojca z córką. Studium fenomenologiczne
  • Poczucie samotności młodzieży a korzystanie z portali społecznościowych na przykładzie Facebooka
  • Arteterapia osób z upośledzeniem umysłowym. Monografia pedagogiczna ośrodka arteterapii w Lublinie.

2014

Prace dyplomowe
  • Konfliktowa atmosfera rodzinna a sytuacja szkolna dziecka
Prace magisterskie
  • Ojcostwo jako zadanie rozwojowe. Badania empiryczne mężczyzn na progu wczesnej dorosłości.
  • Postawy rodzicielskie ojców a obraz mężczyzny u córek.
  • Źródła, rodzaje i znaczenie autorytetu w opinii młodzieży gimnazjalnej
  • Postawy rodzicielskie matek a poziom altruizmu jedynaków
  • Jakość relacji małżeńskiej, a postawy rodzicielskie matek wobec dziecka niepełnosprawnego
  • Poczucie tożsamości płciowej a postawy wobec macierzyństwa. Badania empiryczne kobiet na progu wczesnej dorosłości
  • Poczucie tożsamości płciowej a partnerstwo w relacji małżeńskiej
  • Samobójcza śmierć rodzica - analiza i pomoc pedagogiczna
  • Kolejność urodzenia dziecka a style wychowania i postawy rodzicielskie matek
  • Partnerstwo w relacji małżeńskiej w opinii osób o różnym poziomie integracji małżeństwa
  • Bajka w życiu dziecka przedszkolnego w opini rodziców
  • Wychowawcze aspekty relacji między rodzeństwem. Badania empiryczne licealistów

2013

Prace dyplomowe
  • Psychopedagogiczne wymiary póxnej dorosłości
  • Czynnik rodzinny w powstawaniu trudności szkolnych
  • Zastosowanie technik ludycznych w nauczaniu języka rosyjskiego na drugim etapie edukacyjnym
  • Wychowanie małego dziecka w rodzinie
  • Pedagogiczna ocena tradycyjnych i innowacyjnych metod nauczania języka niemieckiego w gimnazjum
  • Zastosowanie muzykoterapii w pracy dziećmi
  • Bajkoterapia wobec dziecka przedszkolnego
  • analiza wybranych metod wspierających proces uczenia się
  • Archeologia w edukacji historycznej na II etapie kształcenia
  • Uzaleznienia i zagrożenia dzieci i młodzieży wynikające z nowych technologii
Prace magisterskie
  • Analiza sytuacji rodzinnej dziecka z rodziny rozwodzącej się
  • Aktywność osób uczestniczących w zajęciach Uniwersytetu Trzeciego Wieku w okresie późnej dorosłości.
  • Proces wychowania dziecka uzdolnionego w rodzinie.
  • Więź rodzinna w percepcji kobiet i mężczyzn z grup Al-Anon i AA.
  • Pracownik socjalny wobec problemu przemocy seksualnej w bliskich związkach
  • Poczucie tożsamości płciowej a postawy młodzieży wobec czystości przedmałżeńskiej
  • Analiza kamunikacyjnego i relacyjnego wymiaru wychowania w rodzinie dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
  • System wartości młodzieży a postawy wobec czystości przedmałżeńskiej

2012

Prace dyplomowe
  • Obraz rodziny w literaturze dziecięcej braci Grimm i Doroty Gellner
  • Komunikacja rodziców z dzieckiem prenatalnym
  • Nieśmiałość dziecka przedszkolnego
  • Stres szkolny dziecka sygnowany sytuacją rozwodową rodziców
  • Reklama-manipuluje czy wychowuje?
  • Uczeń dorosły w procesie kształcenia ustawicznego
  • Psychologiczno-pedagogiczna problematyka dziecka w rodzinie alkoholowej
  • Obraz rodziny w literaturze XIX i początku XX wieku na przykładzie twórczości J.Ch. Andersena i B. Potter
  • Konteksty prawne współpracy rodziny i szkoły
  • Motywacja do nauki dzieci i młodzieży w oddziaływania wychowawcze i edukacyjne dorosłych
  • Rozwój i ksztaltowanie sfery emocjonalnej dzieci w okresie póxnego dzieciństwa
  • Komunikacja nauczyciel-uczeń
  • Efektywność tradycyjnych i alternatywnych metod nauczania języka angielskiego dzieci do 12 roku życia
Prace magisterskie
  • Alternatywne formy życia małżeńsko - rodzinnego w opinii młodzieży na progu dorosłości
  • Analiza zachowań agresywnych w szkole.Badania empiryczne uczniów, rodziców i nauczycieli gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Zakrzówku
  • Charakterystyka postaw rodzicielskich w rodzinach jednodzietnych i wielodzietnych
  • Style wychowania a konflikty wewnątrzrodzinne. Badania empiryczne gimnazjalistów
  • Transmisja międzypokoleniowa postaw rodzicielskich ojców

2011

Prace magisterskie
  • Typizacja roli ojcowskiej wobec adolescentów w świetle koncepcji A. Schutza. Badanie mężczyzn w okresie wczesnej i średniej dorosłości
  • Postawy rodzicielskie a style radzenia sobie ze stresem chłopców w okresie późnej adolescencji
  • Poczucie tożsamości płciowej dziewcząt w okresie adolescencji a ich percepcja postaw rodzicielskich matek
  • Pedagogiczna analiza funkcjonowania rodziny z dzieckiem autystycznym. Studium przypadku
  • Poczucie koherencji i style radzenia sobie ze stresem a percepcja postaw rodzicielskich u dziewcząt w okresie późnej adolescencji
  • Adaptacyjna i emancypacyjna funkcja wychowania w percepcji kobiet o różnym poczuciu tożsamości płciowej
  • System wartości młodzieży uczęszczającej do Liceum Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej
  • Zewnątrzsterowność i wewnątrzsterowność a poczucie skuteczności wychowawczej rodziców
  • Poczucie tożsamości płciowej a typ planów życiowych kobiet na progu wczesnej dorosłości
  • Relacje interpersonalne w narracjach rodzinnych dzieci pięcioletnich
  • Relacje braterskie w rodzinach wielodzietnych w świetle teorii systemowej
  • Fenomenologiczne studium jakości życia osoby pochodzącej z rodziny dysfunkcjonalnej
  • Analiza procesu wychowania w rodzinie dziecka z rozszczepem podniebienia. Studium przypadku
  • Dotyk w procesie wychowania w percepcji rodziców
  • Pedagogiczna analiza poglądów narzeczonych na wybrane aspekty życia małżeńsko-rodzinnego

2010

Prace dyplomowe
  • A.P. Goldsteina behawioralna teoria redukcji agresji
Prace magisterskie
  • Motywacja egzocentryczna i endocentryczna w działalności lubelskich wolontariuszy w świetle badań własnych.
  • Wychowawcze znaczenie integracji małżeństwa rodziców w kształtowaniu poczucia koherencji i w radzeniu sobie ze stresem młodzieży w okresie późnej adolescencji
  • Sytuacja szkolna eurosierot w analizie pedagogicznej
  • Oczekiwania wobec form i treści kursów przedmałżeńskich młodzieży na progu wczesnej dorosłości

2009

Prace magisterskie
  • Psychopedagogiczne znaczenie relacji dziadków z wnukami w percepcji jej uczestników
  • Rodzina zaprzyjaźniona jako forma uzupełniająca proces wychowawczy w Katolickich Placówkach Wychowawczych ,,Nasz Dom" Zgromadzenia Sióstr św. Michała Archanioła
  • Pedagogiczna analiza treści wybranych blogów internetowych na temat wychowania dzieci w rodzinie
  • Poziom integracji małżeństwa rodziców w percepcji córek a jakość ich relacji z ojcem
  • Znaczenie jakości relacji małżeńskiej w kształtowaniu wiedzy o wychowaniu u osób w okresie wczesnej dorosłości.
  • Wpływ struktury rodziny pochodzenia na postawy kobiet wobec macierzyństwa
  • Wyobrażenie ról rodzinnych u młodzieży pochodzącej z rodzin o różnej jakości relacji małżeńskiej
  • Transmisja międzypokoleniowa w rodzinie w zakresie postaw kobiet wobec aborcji.
  • Postawy wobec teściów przedmiotem transmisji międzypokoleniowej w rodzinie.
  • Pedagogiczna analiza funkcjonowania wybranych świetlic środowiskowych
  • Jakość relacji syna z matką a jego postawy wobec macierzyństwa

2008

Prace magisterskie
  • Rola ojca w percepcji mężczyzn o różnym poczuciu tożsamości płciowej należących do ruchu Domowego Kościoła.
  • Poziom integracji małżeństwa rodziców a poczucie tożsamości płciowej i samoakceptacja u osób w pierwszej fazie wczesnej dorosłości.
  • Jakość relacji małżeńskiej a poczucie sensu życia młodzieży w okresie późnej adolescencji.
  • Struktura rodziny a postawy młodzieży wobec ludzi starych i własnej starości.
  • Obraz siebie u jedynaków pochodzących z rodzin o różnym poziomie integracji małżeństwa.
  • Jakość relacji małżeńskiej a poczucie tożsamości płciowej młodzieży w okresie późnej adolescencji.
  • Kategoria ciszy w komunikacji dorosłych o różnym poczuciu zadowolenia z małżeństwa
  • Wiedza o wychowaniu u osób o różnym poczuciu tożsamości płciowej w okresie wczesnej dorosłości.
  • Zmiany w strukturze życia u narzeczonych pochodzących z rodzin o różnym poziomie integracji
  • Wpływ poczucia tożsamości płciowej kobiet na ich funkcjonowanie w rolach rodzicielskich w okresie średniej dorosłości
  • Znaczenie jakości relacji małżeńskiej w kształtowaniu autorytetu rodzicielskiego
  • Poczucie osamotnienia i związku z grupą społeczną u młodzieży pochodzacej z rodzin o różnym poziomie integracji małżeńskiej

2007

Prace magisterskie
  • Pedagogiczna analiza treści czasopisma preferowanego przez młodzież
  • Funkcjonowanie w roli rodzicielskiej w okresie średniej dorosłości w percepcji badanych mężczyzn.
  • Obraz realnej i przyszłej rodziny u młodzieży pochodzącej z rodzin niepełnych
  • Potoczne teorie wychowania u osób o różnym poziomie jakości relacji małżeńskiej
  • Psychopedagogiczna charakterystyka konfliktów małżeńskich w opinii rodziców i młodzieży pochodzącej z rodzin o różnym poziomie integracji
  • Przekraczanie progu okresu wczesnej dorosłości przez młodzież pochodzącą z rodzin o różnym poziomie integracji małżeństwa
  • Wychowawcza funkcja matki w kształtowaniu postawy córki wobec własnej płciowości w okresie wczesnej adolescencji
  • Kategoria odpowiedzialności pedagogicznej - jej źródła, obszary, konsekwencje w świadomości rodziców
  • Wiedza rodziców o wychowaniu w świetle badan w Polsce i na Ukrainie
  • Pedagogiczna analiza jakości relacji braterskiej dzieci pochodzących z rodzin o różnym poziomie integracji
  • Recepcja nauczania Jana Pawła II o małżeństwie i rodzinie przez absolwentów KUL
  • Wychowanie dziecka niepełnosprawnego w opinii rodziców.
  • Wiedza o wychowaniu w wybranych czasopismach kobiecych
  • Znaczenie jakości relacji braterskiej w społecznym funkcjonowaniu dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

2006

Prace magisterskie
  • Znaczenie myśli Profesora Włodzimierza Fijałkowskiego w wychowaniu prorodzinnym.
  • Transmisja międzypokoleniowa w rodzinie w zakresie postaw rodzicielskich matek.
  • Funkcja wychowawcza rodziny pochodzenia w percepcji osób o różnym poziomie jakości relacji małżeńskiej.
  • Poczucie osamotnienia i sensu życia u młodzieży pochodzącej z rodzin rowiedzionych
  • Poczucie sensu życia przedmiotem transmisji międzypokoleniowej w rodzinie.
  • Rola katechezy w wychowaniu religijnym dziecka w wieku przedszkolnym.
  • Jakość relacji wychowawczej między rodzicami a synem przejawiającym tendencje homoseksualne.
  • Postawy rodzicielskie a autorytet rodziców w percepcji córek.
  • Wzór św. Joanny Beretty Molla w wychowaniu prorodzinnym.
  • Poziom i przejawy agresji u dzieci pochodzących z rodzin z problemem alkoholowym.
  • Znaczenie jakości relacji małżeńskiej w kształtowaniu poczucia tożsamości płciowej córek.
  • Wychowawcze znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki.
  • Znaczenie wychowania w rodzinie w kształtowaniu aspiracji życiowych młodzieży.

2005

Prace licencjackie
  • Poziom i struktura poczucia osamotnienia wśród młodzieży gimnazjalnej.
  • Analiza postaw rodzicielskich w świetle badań własnych.
  • Pedagogiczna charakterystyka sytuacji dziecka pochodzącego z rodziny niepełnej. Studium przypadku.
  • Pedagogiczna charakterystyka zabaw dzieci sześcioletnich.
  • Postawy rodzicielskie w percepcji młodzieży.
  • Analiza programu edukacji matematycznej w nauczaniu początkowym.
  • Agresja w opinii dzieci pochodzących ze środowiska miejskiego i wiejskiego.
  • Struktura socjometryczna klasy szkolnej.
  • Analiza sytuacji szkolnej i rodzinnej dziecka pochodzącego z rodziny niepełnej.
  • Stosunek do rodziny i szkoły dzieci wiejskich.
  • System nagród i kar w opinii rodziców.
  • Analiza programu edukacji platycznej w nauczaniu początkowym.
  • Pedagogiczna analiza struktury socjometrycznej klasy szkolnej.
  • Poziom i struktura zachowań agresywnych wśród młodzieży.
  • Korzystanie z internetu w opinii dzieci.
  • Czas wolny dzieci wiejskich w opinii rodziców.
  • Wychowanie plastyczne w przedszkolu.
  • Nauczanie zasad graficznych i ortograficznych.
  • Agresja dzieci w opinii rodziców.
  • Dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich.
Prace magisterskie
  • Monografia Pedagogiczna Stanicy Młodzieżowej w Rudce Starościańskiej.
  • Poziom integracji małżeństwa a wiedza o wychowaniu u rodziców.
  • Pedagogiczna analiza sytuacji rodzinnej dzieci pochodzących z rodzin pozornie pełnych.
  • Realizacja funkcji wychowawczej w rodzinach młodzieży niedostosowanej społecznie.
  • Rodzinne uwarunkowania wychowania do altruizmu ( w świetle badań )
  • Postawy młodzieży wobec starości.
  • Pedagogiczna charakterystyka sytuacji rodzinnej dzieci przebywających na kolonii w Rudce Starościańskiej.
  • Wiedza o wychowaniu u rodziców o zróżnicowanym poczuciu tożsamości płciowej.
  • Młodzież maturalna Lublina wobec miłości małżeńskiej - tendencje zmian w świetle badań po 29 latach.
  • Poczucie osamotnienia a wyobrażenie małżeństwa i rodziny u młodzieży.
  • Funkcja wychowawcza ojca w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie.
  • Hierarchia wartości rodziców a ich wiedza o wychowaniu.
  • Struktura rodziny pochodzenia a wiedza o wychowaniu u rodziców.

2004

Prace licencjackie
  • Trudności wychowawcze w klasach I-III w opinii nauczycieli i rodziców.
  • Monografia pedagogiczna Przedszkola Samorządowego w Klimontowie.
  • Wartości wychowawcze preferowane w basniach H.Ch.Andersena
  • małżeństwo w opinii młodzieży.
  • Rodzinne uwarunkowania poziomu osiągnięć szkolnych dziecka w percepcji rodzicow.
  • Rola edukacji ekologicznej w przedszkolu a postawy dzieci 6-letnich wobec przyrody.
  • Motywavja do nauki oraz przystosowanie społeczne dziecka wiejskiego.
  • Obraz nauczyciela u uczniów klas początkowych.
  • Szkoła w percepcji uczniów klasy I i III
  • Czynnik rodzinny w powstawaniu niepowodzeń szkolnych uczniów klas III
  • Trudności dzieci siedmioletnich.
  • Analiza pedagogiczna struktury socjometrycznej klasy szkolnej.
  • Pedagogiczna analiza problematyki klas integracyjnych.
  • Style wychowania preferowane przez rodzicow w środowisku wiejskim.
  • Kultura pedagogiczna rodziców.
  • Wybrane czynniki środowiska rodzinnego a opziom osiągnięć szkolnych dziecka.
  • Sytuacja szkolna dziecka z rodziny niepełnej.
  • Oddziaływanie reklamy telewizyjnej na dziecko.
  • Uzależnienie alkoholowe w opinii młodzieży.
  • Wpływ kontaktów z ojcem na zajmowane przez dzieci pozycje w grupie przedszkolnej.
  • Zainteresowania czytelnicze dzieci z klas IV
  • Agresja wśród uczniów klas początkowych
  • Narkomania w opinii młodzieży.
  • Sceny telewizyjne w wyobrażeniach i przeżyciach dziecka
  • Agresja młodzieży gimnazjalnej
  • Charakterystyka rozwoju mowy dzieci w klasie I-III
  • Analiza pozycji społecznych w klasie szkolnej
  • Atmosfera rodzinna a osiągnięcia dziecka w nauce
  • Analiza pedagogiczna sytuacji szkolnej dziecka pochodzącego z rodziny wielodzietnej. Studium przypadku
  • Praca terapeutyczna nauczyciela w klasie dzieci autystycznych w świetle literatury przedmiotu
  • Alkoholizm w opinii młodzieży(na podst. badań uczniow ZSM w Krosnie).
  • Charakterystykapostaw rodzicielskich matek wiejskich.
  • Gry komputerowe w życiu dziecka w opinii rodzicow.
  • analiza wybranego programu edukacji przyrodniczej Przyroda z klasą.
  • Komputer w życiu dziecka.
  • Udział szkoły w rozwoju moralnym dzieci w opinii nauczycieli.
  • Niepowodzenia szkolne a kontakty społeczne dziecka.
  • Agresja w opinii młodzieży gimnazjalnej.
  • praca dydaktyczno-wychowawcza nauczyciela w klasie integracyjnej.
  • Choroba przewlwkła rodzica a sytuacja rodzinna i szkolna dziecka.
  • czytelnictwo dzieci młodszych (klas I-III) w środowisku wiejskim.
  • Przemoc w rodzinie w opinii młodzieży.
  • Konflikty w rodzinie w opinii mlodzieży.
  • Poziom irodzaje agresji u młodzieży gimnazjalnej.
  • Poziom dojrzałości szkolnej dzieci wiejskich
  • Poprawność ortograficzna u uczniów klas II.
  • Wpływ zawyżonej samooceny na stosunki międzyludzkie.
  • Stosunek uczniów do nauczycieli i do nauki.
  • Kontakty społeczne dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  • Narkomania w opinii młodzieży.
  • Aktywność zabawowa dzieci 6-letnich.
  • Moralno-społ.aspekt wychowania dziecka w rodzinie chrześcijańskiej.
  • Funkcjonowanie dzieci z rodzin alkoholiczych na przykładzie IV klasy SP w Kolechowicach.
  • Postawy rodzicielskie osób pochodzących ze środowiska wiejskiego.
Prace magisterskie
  • Wartość rodziny w opinii dorastającej młodziezy.
  • Macierzyństwo w ocenie dziewcząt klas maturalnych
  • Rodzina w percepcji dzieci ze świetlicy środowiskowej "Przystań" w Lublinie
  • Zachowanie się dziecka w szkole a jego środowisko rodzinne
  • Autorytet rodziców w wychowaniu dziecka w opinii gimnzjalistów.
  • Czas wolny uczniów szkoły podstawowej w świetle badań
  • Poziom i rodzaje agresji wśród młodzieży
  • Opieka jako forma wychowania w rodzinie (w świetle wypowiedzi rodziców)
  • Znaczenie rodziny w opinii uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Lubartowie
  • Postawy rodzicielskie w percepcji młodzieży
  • Rola świetlicy opiekuńczo-wychowawczej w środowisku miasta Lublina w opinii osób badanych
  • Obraz rodziny wielodzietnej w oczach współczesnej młodzieży.
  • komputer w kształceniu zintegfrowanym klas I-II
  • Struktura rodziny a wartości preferowane przez młodzież niedostosowaną społecznie
  • Rola współpracy poradni z rodzicami w pokonywaniu trudności szkolnych dzieci (na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jaśle)
  • Relacje wychowawcze między wychowawcą a wychowankiem w Domu Dziecka
  • Istota i znaczenie autorytetu rodziców w percepcji dzieci
  • Sytuacja opiekuńczo-wychowawcza w rodzinach zastepczych na przykładzie powiatu leżajskiego
  • Eutanazja w opinii badanych.
  • Znaczenie dziecka dla więzi małżeńskeij w opinii rodzicow.
  • Realizacja potrzeby bezpieczeństwa w rodzinie w opinii dzieci
  • Wyobrażenie domu rodzinnego u młodzieży licealnej
  • Młodzież współczesna wobec wartości podstawowych (w świetle badań)
  • Wiedza potoczna młodzieży na temat uzaleznień
  • Niedostosowanie społeczne młodzieży w świetle analizy akt KPP w Sandomierz w latach 1990-2002

2003

Prace magisterskie
  • Postawy rrodziców wobec zabawy dziecka na podstawie badań własnych.