dr hab. Piotr Magier

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Ogólnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2023

Prace magisterskie
  • Specyfika studiów e-learningowych w Instytucie Pedagogiki KUL w narracjach wykładowców
  • Relacje między rodzeństwem w okresie dzieciństwa w retrospekcjach młodych dorosłych
  • Domy dla Dzieci „Nasza Chata” w Przemyślu jako środowisko wsparcia wychowawczego
  • Wychowawcze aspekty działalności Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Poniatowej
  • Postrzeganie nauczyciela przez uczniów klas VI-VIII oraz ich rodziców. Studium empiryczne
  • Funkcje bajek i baśni w rozwoju człowieka w opinii nauczycieli języka polskiego

2022

Prace magisterskie
  • Uwarunkowania radzenia sobie ze stratą osoby bliskiej w opiniach studentów
  • Uwarunkowania moralności współczesnego człowieka w opiniach studentów pedagogiki
  • Zajęcia pozaszkolne jako czynnik wspomagający rozwój uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej
  • Obraz rodziny i jego uwarunkowania. Studium porównawcze opinii reprezentantów pokolenia dziadków i wnuków
  • Wychowanie do wolności w świetle założeń Krucjaty Wyzwolenia Człowieka. Studium teoretyczno-empiryczne
  • Odpowiedzialność w pracy zawodowej nauczyciela w opiniach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

2016

Prace magisterskie
  • Istota wychowania religijnego w myśli Josepha Ratzingera- Benedykta XVI
  • Funkcjonowanie szkolne i rodzinne dziecka z nadpobudliwością psychoruchową. Studium indywidualnego przypadku
  • Wychowanie do świętości w świetle nauczania Josepha Ratzingera - Benedykta XVI
  • Koncepcja wychowania do pokoju w papieskich Orędziach na Światowy Dzień Pokoju (1979-2013)
  • Uwarunkowania pozycji socjometrycznej uczniów w grupie klasowej w kontekście ich zaangażowania w portal społecznościowy Facebook. Studium empiryczne na przykładzie Gimnazjum Nr 7 w Lublinie
  • Obraz rodziny w nauczaniu św. Jana Pawła II podczas pielgrzymek do Polski. Pedagogiczne implikacje
  • Miłość jako wartość wychowawcza w opinii rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym. Studium empiryczne
  • Wprowadzenie dziecka w świat wartości. Studium empiryczne na przykładzie pracy dydaktyczno - wychowawczej wybranych przedszkoli Chełmskich
  • Koncepcja odpowiedzialnego rodzicielstwa we współczesnym nauczaniu Kościoła katolickiego. Implikacje pedagogiczne
  • Naturalistyczne elementy wychowawczej koncepcji Marii Montessori
  • Samotne macierzyństwo jako forma wykluczenia społecznego.Studium przypadku
  • Środowiskowe uwarunkowania przemocy domowej na podstawie badań pacjentów Przychodni Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Tarnobrzegu.
  • Wychowawcza rola matki w rodzinie. Studium empiryczne
  • Wybrane metody arteterapii w resocjalizacji osadzonych na przykładzie Aresztu Śledczego w Lublinie
  • Funkcje i zadania nauczyciela wychowania przedszkolnego na przykładzie wybranej literatury przedmiotu
  • Praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się w opinii nauczycieli klas I-III szkół podstawowych w powiecie Tomaszów Lubelski
  • Funkcjonowanie szkolne dzieci z dysleksją na przykładzie Publicznego Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Karczmiskach
  • Pedofilia jako problem badawczy nauk społecznych w świetle wybranej literatury przedmiotu
  • Współczesny nauczyciel jako wzór osobowy w wybranej literaturze przedmiotu
  • Rodzina szkołą miłości w rozumieniu osób przygotowujących się do zawarcia związku małżeńskiego. Studium przypadku
  • Zadania i posłannictwo osób starszych w rodzinie w nauczaniu Świętego Jana Pawła II
  • Wybrane techniki samokształcenia w procesie edukacji ustawicznej
  • Gminne Przedszkole nr 1 w Kurowie jako środowisko wychowawcze
  • Umiejętności edukacyjne uczniów w świetle Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów. Studium empiryczne
  • Zajęcia pozalekcyjne w edukacji szkolnej uczniów Szkoły Podstawowej nr 6 w Lublinie.
  • Wychowanie patriotyczne młodzieży w rodzinach polonijnych. Studium empiryczne

2015

Prace licencjackie
  • Metody i formy pracy wychowawczej z dziećmi z ADHD w wieku wczesnoszkolnym. Analiza problematyki na podstawie wybranych czasopism pedagogicznych
  • Muzyka w procesie wspierania rozwoju dziecka w okresie prenatalnym. Pedagogiczna analiza wybranej literatury medycznej, psychologicznej i pedagogicznej
  • Typologia współczesnych uzależnień młodzieży w wybranych publikacjach pedagogicznych
  • Zastosowanie zooterapii w pracy z dziećmi z autyzmem. Analiza problematyki na podstawie literatury psychologicznej i pedagogicznej
  • Funkcje zabaw ruchowych w rozwoju dziecka w świetle literatury przedmiotu
  • Zjawisko agresji i przemocy dziecięcej w badaniach pedagogicznych z lat 2000-2014
  • Wspomaganie rozwoju dziecięcej twórczości przez muzykoterapię i choreoterapię w świetle wybranych podręczników pedagogicznych
  • Gry komputerowe w rozwoju wychowawczym dziecka w świetle wybranych opracowań pedagogicznych
  • Wychowawcza funkcja świetlicy szkolnej w świetle wybranych czasopism
  • Edukacyjna funkcja dziecięcego teatu szkolnego na podstawie analizy scenariuszy teatralnych
  • Anoreksja a rozwój młodzieży w świetle wybranych czasopism dla nastolatków
  • Operacjonalizacja prawa harcerskiego w opinii instruktorek i instruktorów harcerskich Obwodu Ziemia Radomska Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
  • Zabawy tematyczne w rozwoju dziecka w wieku 3-5 lat w opinii naczycieli wybranych przedszkoli województwa lubelskiego i podkarpackiego
  • Adaptacja szkolna dzieci sześcioletnich w opinii nauczycieli klas I-III wybranych szkół podstawowych województwa lubelskiego
Prace magisterskie
  • Kształcenie i praca nauczycieli w piśmiennictwie Leona Kulczyńskiego (1847- 1932).
  • Sytuacja dzieci samotnych matek ze środowiska Milejowa

2014

Prace dyplomowe
  • Biblioterapia jako metoda wspierająca prcoes wychowania dziecka
  • Metody i formy realizacji edukacji zdrowotnej na poziomie szkoły podstawowej
  • Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu przemocy-analiza funkcji na podstawie wybranych czasopism pedagogicznych
  • Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze. Analiza problematyki na podstawie literatury przemdiotu
  • Środowiskowe wsparcie prcoesu osiągania gotowości szkolnej dziecka. Analiza problemu na podstawie literatury przedmiotu
  • Zadania rodziców w pracy z dzieckiem z dysleksją
  • Bezpieczeństwo uczniów w szkole jako problem pedagogiczny
  • Indywidualne i środowiskowe uwarunkowania dojrzałości szkolnej dziecka. Analiza problemtyki na podstawie literatury przemdiotu
  • Zakres wsparcia rodzicielskiego dziecka z autyzmem. analiza problematyki na podstawie literatury przemdiotu
  • Edukacja medialna w procesie wychowania młodziezy
  • wychowawcze znaczenie reklamy społecznej na przykłądzie wybranych kampanii społecznych
  • Przyczyny ucieczek wychowanków zakładów poprawczych na przykładzie Zakładu Poprawczego w Laskowcu
  • Formy spędzania czasu wolnego uczniów szkoły podstawowej - analiza na podstawie wybranej literatury
  • Autorytet rodziców w procesie wychowania dziecka w rodzinie. Anliza problematyki na podstawie literatury przemdiotu
Prace licencjackie
  • Problematyka zagrożeń trwałości małżeństwa w nauczaniu Jana Pawła II. Aspekty pedagogiczne
  • Relacje interpersonalne w rodzinie jako element warunkujący wychowanie dziecka z niepełnosprawnością. Analiza problemu na podstawie wybranych czasopism
  • Problematyka trudności wychowawczych w czasopismach Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze i Psychologia w Szkole. Analiza porównawcza
  • Wychowawcze znaczenie bajek terapeutycznych. Analiza na podstawie wybranych bajek
  • Wychowawcze aspekty uroczystości okolicznościowych w przedszkolu. Na podstawie analizy scenariuszy autorskich
  • Zadania rodziców w procesie wychowania dzieci przedszkolnych do odbioru mediów. Analiza na podstawie literatury przedmiotu
  • Współpraca szkoły z rodzicami w opinii nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej
  • Specyficzne trudności w funkcjonowaniu rodzin zastępczych. Analiza problematyki na podstawie literatury przedmiotu
  • Formy pomocy osobom dotkniętym przemocą. Analiza problematyki na podstawie czasopisma "Niebieska Linia"
  • Dydaktyczno-wychowawcze aspekty pracy domowej w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

2013

Prace dyplomowe
  • Wycieczka szkolna w edukacji regionalnej dzieci z klas I - III
  • Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej przedszkola w opinii rodziców
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z Zespołem Downa - studium przypadku
  • Determinizm społeczny w pedagogice na przykładzie wybranych stanowisk
  • Specyfika nauczania języka angielskiego uczniów z ADHD
  • Zachowania agresywne dzieci klas III szkoły podstawowej w opinii rodziców
  • Kara i nagroda jako metoda wychowania dzieci w wieku przedszkolnym w środowisku rodzinnym
  • Współpraca przedszkolna z rodzicami w opinii nauczycieli przedszkola
  • Zainteresowania dzieci w wieku przedszkolnym
  • Nauczyciel jako podmiot oddziaływań wychowawczych w klasach I-III
  • Uwarunkowania gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich w opinii rodziców i nauczycieli
  • Podmiotowośc prawna uczniów szkół gimnazjalnych
  • Pozycja socjometryczna dziecka zdolnego w klasie
  • Nauczyciel w oczekiwaniach uczniów klas trzecich
  • Motywy uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Problem dysleksji w nauczaniu języka angielskiego
  • Znaczenie zabawy w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców
  • Sprawność językowa uczniów klasy I (na przykładzie Szkoły Podstawowej w Łęcznej)
  • Metody i formy wsparcia rodzin osób z Porażeniem Mózgowym i Zespołem Mobusa
  • Rola zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli
  • Motywowanie uczniów do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Na przykładzie badań w wybranych szkołach na terenie gminy Łęczna.
  • Opóźnienie rozwoju mowy u dzieci sześcioletnich
  • Style radzenia sobie ze stresem nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  • Specyfika systemu wychowania Marii Montessori w opinii rodziców dzieci uczęszczających do klas montessoriańskich w wieku szkolnym
  • Reformy szkolne okresu przemian ustrojowych lat 80/90 w Polsce
  • Metody aktywizujące w nauczaniu języka polskiego
  • Preferowane przez dzieci rodzaje aktywności w trakcie pobytu w świetlicy szkolnej
  • Zdrowe odzywianie jako element promocji zdrowia w szkołach podstawowych
  • Systemy motywacyjne w instytucjach uzyteczności publicznej na przykładzie placówk oświatowych
  • Wychowanie patriotyczne w klasach I – III w opinii nauczycieli nauczania początkowego
  • Poziom rozwoju analizy wzrokowej dzieci sześcioletnich jako element gotowości do czytania
  • Wartości w dziełach Johna Ronalda Reuela Tolkiena
  • Samoocena dzieci w klasach 1-3 z rodzin bezrobotnych
  • Zjawisko agresji wśród uczniów klasy III szkoły podstawowej
  • wartości wychowawcze w twórczości Jana Kochanowskiego
  • Aktywne i bierne formy spędzania czasu wolnego przez dzieci 9-letnie
  • Wizerunek człowieka starszego u dziewięcioletnich dzieci
  • sposoby nauczania oraz promocji przedmiotów ścisłych
  • Zabawa jako element wspierania rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli
  • Poziom cichego czytania ze zrozumienie uczniów klas trzecich ze wsi i z miasta
Prace licencjackie
  • Modele wychowania w pedagogice zabawy na podstawie polskiej literatury przedmiotu
  • Autorytet rodziców w procesie wychowania dzieci. Analiza problematyki na podstawie współczesnych poradników dla rodziców
  • Współpraca rodziców ze szkołą na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Analiza problemu na podstawie literatury przedmiotu
  • Wybrane koncepcje pracy z dziećmi autystycznymi. Analiza na podstawie literatury przedmiotu
  • Funkcjonowanie dziecka w sytuacji konfliktu według wybranych przedstawicieli antypedagogiki
  • Problematyka niepowodzeń szkolnych. Analiza zjawiska na podstawie podręczników z zakresu dydaktyki

2012

Prace dyplomowe
  • Styl wychowania współczesnych matek w ich własnych odbiorze
  • Obraz idealnego nauczyciela -wychowawcy w oczach dzieci w młodszym wikeu szkolnym
  • Oczekiwania rodziców w stosunku do oceny opisowej dzieci klas I-III
  • Rozumienie tradycji Świąt Bożego Narodzenia przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym (np wybranych szkół województwa lubelskiego)
  • Aspiracje edukacyjno zawodowe absolwentów pedagogiki KUL
  • Społeczno-morlane aspekty funkcjonowania dzieci 6-letnich i ich źródła
  • Pojęcie trudności w uczeniu się matematyki w literaturze pedagogicznej
  • Polskie koncepcje edukacyjne w Oświeceniu
  • Twórczość plastyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Efektywność pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym mającym trudności w czytaniu i pisaniu np wybranych szkół lubelskich
  • Metody nauczania matematyki w szkole podstawowej
  • Pedagogiczne implikacje psychologicznej koncepcji charakteru Józefa Pastuszki
  • Pedagogiczne aspekty kurateli sądowej w RP
  • Wspieranie rozwoju społecznego dzieci w wychowaniu przedszkolnym w świetle poglądów nauczycieli
  • Wychowawcza funkcja gimnazjum. Analiza dyskusji na podstawie literatury pedagogicznej
  • Rozumienie "szczęścia" przez dzieci w wieku przedszkolnym
  • Funkcje zabawy w rozowju psychoruchowym dziecka. Analiza na podstawie literatury pedagogicznej
  • Wybrane zagadnienia tanatopedagogiki i ich implikacje dla pracy z dzieckiem w wikeu wczesnoszkolnym
  • Pedagogiczna specyfika nauczania przedmiotów przyrodniczych w szkole podstawowej
  • Pedagogiczne aspekty systemu kształcenia dziennikarzy
  • Wartość pracy w oczach dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania w opinii nauczycieli przedszkoli
  • Czas wolny dzieci w wieku wczesnoszkolnym w środowisku wiejskim
  • Znaczenie edukacji wczesnoszkolnej dla rozwoju dziecka w opinii rodziców
  • Reformy szkolne okresu II Rzeczpospolitej i ich teoretyczne podstawy
  • Rola dziadków w życiu dziecka w wieku przedszkolnym
  • Pojęcie zdrowotnego stylu życia u dzieci w wieku wczenoszkolnym
  • Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w klasie szkolnej
  • Obraz szkoły w percepcji dzieci sześcioletnich
  • Nauczanie języka rosyjskiego na poziomie szkoły podstawowej
  • Rola wychowania przedszkolnego w osiąganiu gotowości szkolnej w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  • Postawy rodzicielskie rodziców dzieci w wieku przedszkolnym
  • Samoocena dzieci klas I-III szkoły podstawowej
  • Zaangażowanie rodziców w edukację przedszkolną na przykładzie przedszkola w Ratoszynie
  • Oczewkiwania rodziców wobec przedszkola, analiza porównawcza sytuacji w Polsce i na Litwie
  • Bajki Telewizyjne źródłem norm regulujących zachowania w grupie dzieci 3-5 letnich w opinii rodziców
Prace magisterskie
  • Patologie życia rodzinnego - charakterystyka problemu w świetle literatury pedagogicznej
  • Środowisko społeczne a aspiracje życiowe młodzieży ze szkół wiejskich i miejskich na przykładzie badań przeprowadzonych w Liceum Ogólnokszałcącym w Wysokiem i XXIV Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Pawła II w Lublinie
  • Starość jako przedmiot badań pedagogiki
  • Pojęcie władzy rodzicielskiej w pedagogice
  • Specyfika pedagogiki chrześcijańskiej jako subdyscypliny pedagogicznej
  • Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli. Analiza stanu badań w pedagogice
  • Błędy wychowawcze jako kategoria w pedagogice
  • Komunikacja niewerbalna w pracy nauczyciela
  • Stres w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego
  • Rozwój dziecka w rodzinie dotkniętej przemocą. Aspekty pedagogiczne.
  • Specyfika procesu wychowania w rodzinach zastępczych
  • Uniwersytet III Wieku jako sposób wspierania rozwoju osób starszych
  • Rodzina dysfunkconalna jako przedmiot badań pedagogiki
  • Działalność szkół specjalnych jako element kształcenia osób niepełnosprawnych na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych im. Ks. Jana Twardowskiego w Kraśniku
  • Formacyjna rola szkoły katolickiej
  • Aborcja a funkcjonowanie życia rodzinnego w świetle literatury pedagogicznej
  • Środowisko rodzinne a alkoholizm wśród nieletnich
  • Uniwersytet Dziecięcy jako współczesna forma edukacji. Na przykładzie Lubelskiego Uniwersytetu Dziecięcego
  • Funkcja wychowawcza rodziny wobec wybranych współczesnych przemian społeczno - kulturowych
  • Rodzina adopcyjna jako środowisko wychowawcze. Charakterystyka na podstawie dorobku pedagogicznego

2011

Prace licencjackie
  • Wpływ mass mediów na rozwój zachowań agresywnych u dzieci w wieku szkolnym. Analiza rezultatów badań w pedagogice
  • Charakterystyka psychospołecznego funkcjonowania usamodzielnionych wychowanków Domów Dziecka na podstawie literatury pedagogicznej
  • Pojęcie samowychowania w pedagogice.
  • Pojęcie uzależnienia w pedagogice
  • Podstawowe koncepcje pedagogiczne kształcenia dzieci autystycznych.
  • Specyfika funkcji wychowawcy w klasie integracyjnej.
  • Ochrona życia poczętego jako kategoria pedagogii Jana Pawła II
  • Koncepcja wychowania w pedagogice personalistycznej S. Kunowskiego
  • Pojęcie zespołu dziecka maltretowanego w literaturze pedagogicznej
  • Przedmiot badań pedagogiki zdrowia, charakterystyka na podstawie literatury
  • Edukacyjne skutki eurosieroctwa. Analiza badań pedagogicznych
  • Formy pomocy osobom z uzależnieniem od alkoholu. Na przykładzie działalności gminy Kąkolewnica
  • Kompensacja sieroctwa na przykładzie rodzin zastępczych. Analiza wyników badań w pedagogice
  • Sytuacja wychowawcza dzieci w rozwodzącym się małżeństwie. Analiza na podstawie literatury pedagogicznej.
  • Eurosieroctwo i jego wpływ na sytuację życiową dzieci. Analiza na podstawie literatury pedagogicznej

2010

Prace dyplomowe
  • Specyfika wychowania wojskowego
Prace licencjackie
  • Kategoria niepełności rodziny w pedagogice
  • Rodzina zastępcza jako jedna z form opieki nad dzieckiem osieroconym
  • Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze. Typy dyskursu
  • Autorytet rodziców w procesie wychowania w rodzinie
  • Specyfika funkcji wychowawcy klasy szkolnej
  • Klasa szkolna jako grupa wychowawcza
  • Specyfika funkcji matki w wychowaniu w rodzinie
  • Koncepcja wychowania seksualnego w pismach ojca Józefa Augustyna
  • Znaczenie funkcji ojca w rozwoju dziecka
  • Kategoria dysfunkcjonalności rodziny w pedagogice rodziny

2009

Prace magisterskie
  • Formy przygotowania do macierzyństwa na przykładzie wybranych instytucji na Ukrainie.