dr hab. Krzysztof Gombin
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Nauk o SztuceKatedra Historii Sztuki Średniowiecznej i Nowożytnej
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.
- Kontakt
- Dorobek
- Rozkład zajęć
- Konsultacje
- Więcej informacji
- Dydaktyka
- Prace dyplomowe
- Pełnione funkcje
- Strona WWW
Wypromowane prace dyplomowe
2022
Prace magisterskie
- Monografia Rektoralnego kościoła św. Piotra w Lublinie
2021
Prace magisterskie
- Przedstawienia jeńców tureckich w grafice polskiej XVII i XVIII wieku
2020
Prace magisterskie
- Monografia kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Solcu nad Wisłą
- Ołtarze kościoła Przenajświętszej Trójcy w Tarnowie. Analiza formalna i ikonograficzna.
- Inskrypcje w Piwnicy pod Fortuną w Lublinie jako element wystroju malarskiego wnętrza. Studium epigraficzne.
- Osiemnastowieczne stylizacje Ludwiki i Rozalii Gurowskich z ich portretów trumiennych, w kontekście innych wizerunków ówczesnych polskich szlachcianek
- Od gorsetu do biustonosza. Ewolucja dziewiętnastowiecznej bielizny na podstawie Harper's Bazaar w zestawieniu z wybranymi przykładami grafiki i malarstwa
- Parnas i Apollo w grafice polskiej XVII w
2019
Prace licencjackie
- Dekoracje stołowe na imieninach magnackich w Lublinie czasów Augusta III w świetle źródeł drukowanych
2018
Prace licencjackie
- Zabytki Puław na łamach "Przyjaciela Ludu" (1834-1849)
- Sanguszkowie pędzla Juliusza Kossaka. Portrety konne Eustachego Erazma i Władysława Hieronima Sanguszków. Analiza dzieł.
- Portret koronacyjny Stanisława Augusta ze zbiorów Muzeum Lubelskiego na tle innych portretów króla
Prace magisterskie
- Monografia kościoła pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Królowej Różańca Świętego w Boronowie.
- Monografia sanktuarium św. Wojciecha w Bielinach.
- Ikonografia relikwiarzy Drzewa Krzyża Świętego z kościoła oo. dominikanów w Lublinie
- Monografia kościoła pod wezwaniem Matki Boskiej Bolesnej w Mariańskim Porzeczu
- Monografia kościoła pod wezwaniem św. Marcina w Krasiczynie.
2017
Prace licencjackie
- Analiza ikonograficzna obrazu "Odwrót wojsk Chmielnickiego spod Lublina" z bazyliki Oo. Dominikanów w Lublinie.
2016
Prace licencjackie
- Epitafia z obrazami Fabiana Neissera z Kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Toruniu. Analiza formalna i ikonograficzna.
- Obraz Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny z kościoła pw. św.św.Piotra i Pawła w Pieniężnie - analiza ikonograficzna
- Polichromie na sklepieniu prezbiterium sanktuarium św. Wojciecha w Bielinach. Analiza formalna i ikonograficzna.
- Nagrobki z warsztatu Bolesława Piekarskiego w rzymskokatolickiej części cmentarza przy ul.Lwowskiej w Chełmie
- Katedra ormiańska p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Lwowie. Analiza architektoniczna.
- Nagrobek Henryka IV Probusa w Muzeum Narodowym we Wrocławiu - wyjaśnienie postaci płaczków.
- Grupa rzeźbiarska przed fasadą kościoła oo. Franciszkanów pw. św. Marii Magdaleny w Przemyślu.
- Gest deptania (calcatio) w przedstawieniach Najświętszej Marii Panny w wybranych przykładach ikonografii chrześcijańskiej
2015
Prace licencjackie
- Krucyfiks z kościoła p.w . św. Franciszka Ksawerego w Krasnymstawie.
- Obraz „Adoracja Trójcy Świętej” z kościoła p.w. Wszystkich Świętych w Depułtyczach jako odzwierciedlenie idei Kościoła powszechnego, polskiego i lokalnego. Analiza ikonograficzna
- Analiza formy i treści zespołu rokokowych ołtarzy w kościele Świętego Krzyża w Kozienicach
- Kaplica pw. św. Stanisława BM przy kościele pw. św. Tomasza Apostoła i św. Stanisława BM w Piotrawinie. Monografia architektoniczna.
- Kaplica pw. Przemienienia Pańskiego w Katedrze Zamojskiej jako przykład fundacji kolejnych Ordynatów Zamoyskich.
- Krucyfiks z dawnego klasztoru Bernardynów w Tykocinie
- Ideał osiemnastowiecznego piękna męskiego na przykładzie wybranych wizerunków Jana Tarły i tekstów źródłowych.
2014
Prace licencjackie
- Oprawy książkowe w Ołtarzu Mariackim Wita Stwosza. Analiza formalna
- Proces niszczenia bazyliki Saint Denis w Paryżu pod koniec XVIII w. jako wyraz rewolucyjnego stosunku do dzieła sztuki
- Analiza ikonograficzna i formalna ambon z kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Lublinie.
- Architektura dworku w Piotrowicach Wielkich
- Znaczenie psa na obrazie Dosso Dossiego "Kirke"
- Wątki o sztuce w "Kazaniach" Fabiana Sierakowskiego
- Analiza ikonograficzna Bitwy pod Posadą na podstawie miniatur z Kroniki Wiedeńskiej
2011
Prace licencjackie
- Powązki jako rokokowy ogród Izabelli Czartoryskiej
- Przemiany urbanistyczne Kocka za czasów księżej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej
- Informacje o sztuce w kazaniach pogrzebowych wydanych przez drukarnię jezuitów lubelskich
2010
Prace licencjackie
- Kościół pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Niemirowie - fundacja Czartoryskich.
- Obraz "Madonna z dzieciątkiem i wiśniami" ze zbiorów Muzeum 200-lecia Diecezji Lubelskiej. Analiza ikonograficzna.
- Teorie architektury Christiana Wolffa zawarta a dziele " Anfangs-Gründe aller matehematischen Wissenschaften”
- Nagrobek Stanisława Zbąskiego w kościele parafialnym w Kurowie.Treść i forma artystyczna
- Obraz " Ekstaza św. Marka Ewangelisty" z kościoła oo. Pijarów w Warężu (obecnie w konkatedrze bł. Jakuba Strzemię w Lubaczowie). Analiza formalna i ikonograficzna.
- Kościół ss.Karmelitanek Bosych pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Lublinie.Monografia architektoniczna
- Wizja sztuki Caravaggla w filmie Dereka Jarmana "Caravaggio"
- Obraz "Taniec Śmierci" w kościele OO.Bernardynów w Krakowie. Analiza kostiumologiczna
- Poglądy estetyczne Samuela Szemiota zawarte w "Diariuszu peregrynacji na rózne miejsca święte szczęśliwie odprawionej anno1680"
2009
Prace licencjackie
- Pomnik serca Jana Tarły z warszwskiego kościoła Pijarów. Forma artystyczna i treści ideowe.
- Architektura Pałacu w Puławach w pierwszej połowie XVIII wieku.