dr hab. Krzysztof Gombin

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Nauk o Sztuce
Katedra Historii Sztuki Średniowiecznej i Nowożytnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2022

Prace magisterskie
  • Monografia Rektoralnego kościoła św. Piotra w Lublinie

2021

Prace magisterskie
  • Przedstawienia jeńców tureckich w grafice polskiej XVII i XVIII wieku

2020

Prace magisterskie
  • Monografia kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Solcu nad Wisłą
  • Ołtarze kościoła Przenajświętszej Trójcy w Tarnowie. Analiza formalna i ikonograficzna.
  • Inskrypcje w Piwnicy pod Fortuną w Lublinie jako element wystroju malarskiego wnętrza. Studium epigraficzne.
  • Osiemnastowieczne stylizacje Ludwiki i Rozalii Gurowskich z ich portretów trumiennych, w kontekście innych wizerunków ówczesnych polskich szlachcianek
  • Od gorsetu do biustonosza. Ewolucja dziewiętnastowiecznej bielizny na podstawie Harper's Bazaar w zestawieniu z wybranymi przykładami grafiki i malarstwa
  • Parnas i Apollo w grafice polskiej XVII w

2019

Prace licencjackie
  • Dekoracje stołowe na imieninach magnackich w Lublinie czasów Augusta III w świetle źródeł drukowanych

2018

Prace licencjackie
  • Zabytki Puław na łamach "Przyjaciela Ludu" (1834-1849)
  • Sanguszkowie pędzla Juliusza Kossaka. Portrety konne Eustachego Erazma i Władysława Hieronima Sanguszków. Analiza dzieł.
  • Portret koronacyjny Stanisława Augusta ze zbiorów Muzeum Lubelskiego na tle innych portretów króla
Prace magisterskie
  • Monografia kościoła pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Królowej Różańca Świętego w Boronowie.
  • Monografia sanktuarium św. Wojciecha w Bielinach.
  • Ikonografia relikwiarzy Drzewa Krzyża Świętego z kościoła oo. dominikanów w Lublinie
  • Monografia kościoła pod wezwaniem Matki Boskiej Bolesnej w Mariańskim Porzeczu
  • Monografia kościoła pod wezwaniem św. Marcina w Krasiczynie.

2017

Prace licencjackie
  • Analiza ikonograficzna obrazu "Odwrót wojsk Chmielnickiego spod Lublina" z bazyliki Oo. Dominikanów w Lublinie.

2016

Prace licencjackie
  • Epitafia z obrazami Fabiana Neissera z Kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Toruniu. Analiza formalna i ikonograficzna.
  • Obraz Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny z kościoła pw. św.św.Piotra i Pawła w Pieniężnie - analiza ikonograficzna
  • Polichromie na sklepieniu prezbiterium sanktuarium św. Wojciecha w Bielinach. Analiza formalna i ikonograficzna.
  • Nagrobki z warsztatu Bolesława Piekarskiego w rzymskokatolickiej części cmentarza przy ul.Lwowskiej w Chełmie
  • Katedra ormiańska p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Lwowie. Analiza architektoniczna.
  • Nagrobek Henryka IV Probusa w Muzeum Narodowym we Wrocławiu - wyjaśnienie postaci płaczków.
  • Grupa rzeźbiarska przed fasadą kościoła oo. Franciszkanów pw. św. Marii Magdaleny w Przemyślu.
  • Gest deptania (calcatio) w przedstawieniach Najświętszej Marii Panny w wybranych przykładach ikonografii chrześcijańskiej

2015

Prace licencjackie
  • Krucyfiks z kościoła p.w . św. Franciszka Ksawerego w Krasnymstawie.
  • Obraz „Adoracja Trójcy Świętej” z kościoła p.w. Wszystkich Świętych w Depułtyczach jako odzwierciedlenie idei Kościoła powszechnego, polskiego i lokalnego. Analiza ikonograficzna
  • Analiza formy i treści zespołu rokokowych ołtarzy w kościele Świętego Krzyża w Kozienicach
  • Kaplica pw. św. Stanisława BM przy kościele pw. św. Tomasza Apostoła i św. Stanisława BM w Piotrawinie. Monografia architektoniczna.
  • Kaplica pw. Przemienienia Pańskiego w Katedrze Zamojskiej jako przykład fundacji kolejnych Ordynatów Zamoyskich.
  • Krucyfiks z dawnego klasztoru Bernardynów w Tykocinie
  • Ideał osiemnastowiecznego piękna męskiego na przykładzie wybranych wizerunków Jana Tarły i tekstów źródłowych.

2014

Prace licencjackie
  • Oprawy książkowe w Ołtarzu Mariackim Wita Stwosza. Analiza formalna
  • Proces niszczenia bazyliki Saint Denis w Paryżu pod koniec XVIII w. jako wyraz rewolucyjnego stosunku do dzieła sztuki
  • Analiza ikonograficzna i formalna ambon z kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Lublinie.
  • Architektura dworku w Piotrowicach Wielkich
  • Znaczenie psa na obrazie Dosso Dossiego "Kirke"
  • Wątki o sztuce w "Kazaniach" Fabiana Sierakowskiego
  • Analiza ikonograficzna Bitwy pod Posadą na podstawie miniatur z Kroniki Wiedeńskiej

2011

Prace licencjackie
  • Powązki jako rokokowy ogród Izabelli Czartoryskiej
  • Przemiany urbanistyczne Kocka za czasów księżej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej
  • Informacje o sztuce w kazaniach pogrzebowych wydanych przez drukarnię jezuitów lubelskich

2010

Prace licencjackie
  • Kościół pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Niemirowie - fundacja Czartoryskich.
  • Obraz "Madonna z dzieciątkiem i wiśniami" ze zbiorów Muzeum 200-lecia Diecezji Lubelskiej. Analiza ikonograficzna.
  • Teorie architektury Christiana Wolffa zawarta a dziele " Anfangs-Gründe aller matehematischen Wissenschaften”
  • Nagrobek Stanisława Zbąskiego w kościele parafialnym w Kurowie.Treść i forma artystyczna
  • Obraz " Ekstaza św. Marka Ewangelisty" z kościoła oo. Pijarów w Warężu (obecnie w konkatedrze bł. Jakuba Strzemię w Lubaczowie). Analiza formalna i ikonograficzna.
  • Kościół ss.Karmelitanek Bosych pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Lublinie.Monografia architektoniczna
  • Wizja sztuki Caravaggla w filmie Dereka Jarmana "Caravaggio"
  • Obraz "Taniec Śmierci" w kościele OO.Bernardynów w Krakowie. Analiza kostiumologiczna
  • Poglądy estetyczne Samuela Szemiota zawarte w "Diariuszu peregrynacji na rózne miejsca święte szczęśliwie odprawionej anno1680"

2009

Prace licencjackie
  • Pomnik serca Jana Tarły z warszwskiego kościoła Pijarów. Forma artystyczna i treści ideowe.
  • Architektura Pałacu w Puławach w pierwszej połowie XVIII wieku.