Katarzyna Braun

dr Katarzyna Braun

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Historii Wychowania, Opieki i Pedagogiki Społecznej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2023

Prace dyplomowe
  • Wiedza nt.komunikacji interpersonalnej uczniów kl.VIII Szkoły Podstawowej.
  • Wiedza nt.stresu i sposobów radzenia sobie znim wśród uczniów kl.VIII Szkoły Podstawowej.
  • Edukacja finansowa w szkole podstawowej.
  • Wiedz rodziców dzieci przedszkolnych o metodach wychowawczych i ich skuteczności.
  • Specyfika pracy wychowawcy w przedszkolu specjalnym.
  • Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością.
  • Wypalenie zawodowe nauczycieli a ich prężność psychiczna
  • Trudności w nauczaniu analizy i interpretacji dzieł literackich w szkole podstawowej. Studium przypadku.
  • Podstawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec stosowania nagród i kar w wychowaniu.
  • Wiedza uczniów klas ósmych Szkoły Podstawowej nr 1 w Lublinie nt.zdrowego odżywiania.
  • Trudności w kształtowaniu kompetencji czytelniczych u uczniów szkół podstawowych w świetle literatury przedmiotu.
  • Sylwetka nauczyciela na przestrzeni ostatnich 40 lat np wybranych filmów fabularnyc
  • Preferowane przez uczniów metody dydaktyczne na lekcjach biologii w klasie szóstej szkoły podstawowej.
Prace licencjackie
  • Znaczenie mediów społecznościowych w życiu młodzieży w opinii uczniów XIX Liceum Ogólnokształcącego im. Marii i Jerzego Kuncewiczów w Lublinie
  • Autorytet nauczyciela w procesie edukacji zdalnej i stacjonarnej w opinii uczniów kl. Vlll Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Dęblinie
  • Przebieg readaptacji społecznej osób opuszczających zakład karny. Studium przypadku
  • Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej w Domu im. Matki Weroniki w Lublinie
  • Rozpoznawanie i rozwijanie uzdolnień wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo w opinii wychowawców
  • Czynniki warunkujące realizację funkcji opiekuńczo-wychowawczej rodziny w opinii rodziców dzieci z Samorządowego Przedszkola nr 4 w Międzyrzecu Podlaskim
  • Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie w dorosłym życiu w opinii studentów Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Relacje międzypokoleniowe w rodzinach z dziećmi w wieku wczesnej adolescencji. Studium przypadku
  • Wychowanie przez wypoczynek w opinii uczestników kolonii w Białym Dunajcu w latach 2021-22
  • Liberalny styl wychowania w opinii rodziców wychowanków Niepublicznego Przedszkola „Martynka” w Lublinie
  • Oczekiwania uczestników związane z przynależnością do Liturgicznej Służby Ołtarza i Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży przy rzymskokatolickiej parafii pw. św. Maksymiliana w Weryni

2022

Prace dyplomowe
  • Styl wychowania w rodzinie a motywacja dziecka do nauki.
  • Edukacja emocjonalna dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych w perspektywie rozwijania inteligencji emocjonalnej.
  • Szanse i wyzwania edukacji dwujęzycznej w oczach uczniów realizujących program dwujęzyczny w polskich szkołach ponadpodstawowych
  • Motywacja uczniów szkół ponadpodstawowych do uczenia się w kontekście zastosowanych metod i postawy prowadzącego zajęcia
  • Czynniki warunkujące samoocenę u uczniów VIII klasy szkoły podstawowej
  • Metody aktywizujące w nauczaniu historii muzyki w Szkole Muzycznej II st.im.T.Szeligowskiego w Lublinie.Tradycja i wspołczesność.
  • Wychowawcza funkcja realizowana podczas lekcji chemii.
  • Strategie pracy emocjonalnej nauczycieli a narażenie na wypalenie zawodowe
  • Czynniki warunkujące chęć uczestnictwa uczniów w zajęciach muzyki w klasach 6-7.
  • Metody aktywizujące wykorzystywane w metodyce nauczania języka angielskiego w klasach VI-VII szkoły podstawowej
Prace licencjackie
  • Znaczenie zaangażowania w pomoc potrzebującym w codziennym życiu wolontariuszy
  • Narodziny dziecka a relacje małżeńskie. Studium przypadku
  • Sposoby spędzania czasu wolnego uczniów klas 7-8 w Szkole Podstawowej nr 3 w Janowie Lubelskim
  • Sytuacja dziecka wychowującego się w rodzinie niepełnej w opinii studentów III roku pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Przemoc domowa jako zjawisko warunkujące dalsze losy ofiar w opinii studentów wybranych uczelni lubelskich
  • Wybrane modele funkcjonowania młodzieżowych ośrodków socjoterapii a efektywność ich działania w opinii wychowawców. Studium porównawcze
  • Wiedza matek spodziewających się dziecka na temat znaczenia okresu prenatalnego
  • Nauczanie zdalne a sytuacja edukacyjna, społeczna i psychologiczna studentów wybranych lubelskich uczelni
  • Sytuacja rodzinna dzieci i młodzieży przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 4 w Łodzi
  • Główne formy aktywności młodzieży w wolnym czasie w gminie Strzyżewice
  • Motywacja osób starszych do podejmowania aktywności na przykładzie wybranych organizacji w Bychawie
  • Pomoc ludziom starszym w opinii studentów pedagogiki wybranych uczelni lubelskich
  • Czynniki warunkujące motywacje wolontariuszy podejmujących aktywność długoterminową

2021

Prace dyplomowe
  • Kształtowanie sfery wartości poprzez nauczanie języka hiszpańskiego
  • Stresory w środowisku szkolnym oraz radzenie sobie ze stresem u uczniów szkół ponadpodstawowych.
Prace licencjackie
  • Uwarunkowania uzależnień od alkoholu i substancji psychoaktywnych uczniów klas 7/8 w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Rykach
  • Znaczenie Akademii Młodzieżowej w dalszych losach jej absolwentów
  • Wychowawcza funkcja wolontariatu w opinii pracowników wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych
  • Stosunek do wolontariatu młodzieży klas VI i VII Szkoły Podstawowej im. Generała Franciszka Kleeberga w Kocku
  • Wychowawcza funkcja gier planszowych na przykładzie działalności Fundacji Animatorów i Twórców Kultury TRACH
  • Wartości i postawy przekazywane w wybranych lekturach szkolnych w klasie piątej szkoły podstawowej w opinii nauczycieli języka polskiego
  • Realizacja założeń i zasad działalności Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo
  • Realizacja założeń wychowawczych Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo w Ośrodku nr 1 "Teatr"
  • Oczekiwania rodziców wobec niepublicznych przedszkoli na Lubelszczyźnie
  • Motywacja wolontariuszy do pracy z dziećmi z chorobami nowotworowymi. Studium przypadku
  • Wychowawczo-edukacyjny potencjał żółtej gałęzi w Stowarzyszeniu Harcerstwa Katolickiego ,,Zawisza" Federacja Skautingu Europejskiego
  • Aranżacja przestrzeni sali przedszkolnej a emocjonalny i poznawczy rozwój dziecka w opinii nauczycieli
  • Zasady organizacji wolontariatu na rzecz osób z niepełnosprawnością na Lubelszczyźnie
  • Uwarunkowania stosowania środków psychoaktywnych przez młodzież 8 klasy Szkoły Podstawowej w Przytocznie
  • Trudności doświadczane przez wolontariuszy Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego w Warszawie podczas wolontariatów długo i krótkoterminowych

2020

Prace licencjackie
  • Metoda in vitro w opinii studentów III roku pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Rola babci i dziadka w wychowaniu dzieci przedszkolnych w opinii rodziców
  • Motywacje wolontariuszy szkolnego koła wolontariatu w Zespole Szkół Zawodowy Nr 1 im. Władysława Korżyka w Rykach do podejmowania działalności wolontariackiej
  • Główne założenia Systemu Prewencyjnego w życiu Laury Meozzi
  • Specyfika funkcjonowania grup przedszkolnych zróżnicowanych wiekowo w opinii rodziców
  • Sposoby organizacji czasu wolnego dzieci w młodszym wieku szkolnym w opinii rodziców
  • Znaczenie filmów i seriali animowanych w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Studium empiryczne
  • Rola nauczyciela we wspomaganiu procesu adaptacji dzieci w oddziale przedszkolnym w Szkole Podstawowej im. ks. Jerzego Popiełuszki w Bukowej
  • Przekazywanie wartości i kształtowanie postaw patriotycznych w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej na przykładzie Okręgu Staropolskiego
  • Znaczenie zabawy w rozwoju społecznym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli Publicznego Przedszkola nr 3 w Janowie Lubelskim
  • Główne wyzwania wychowawcze w orędziach świętego Jana Pawła II do młodych

2019

Prace dyplomowe
  • Wychowanie przez sztukę w klasach IV-VI szkoły podstawowej
  • Wychowawcze znaczenie kar i nagród stosowanych we współczesnej rodzinie
Prace licencjackie
  • Obraz kobiety i mężczyzny w wybranych podręcznikach klas drugich szkoły podstawowej
  • Rola autorytetu drużynowego w procesie wychowania młodzieży w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
  • Funkcjonowanie rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Studium przypadku
  • Rodzina w opinii młodzieży z Ochotniczego Hufca Pracy w Radzyniu Podlaskim
  • Znaczenie czytania książek w funkcjonowaniu uczniów klas VI,VII i VIII Szkoły Podstawowej w Gościeradowie
  • Stosunek wobec wybranych substancji psychoaktywnych studentów V roku psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Prace magisterskie
  • Metody wykorzystywane w pracy pedagoga z uczniami przejawiającymi trudności szkolne
  • Znaczenie czytelnictwa w rozwoju małych dzieci w opinii rodziców
  • Przyczyny i skutki wypalenia zawodowego nauczycieli. Studium empiryczne
  • Gry i zabawy dydaktyczne w rozwoju emocjonalno-społecznym dziecka przedszkolnego w opinii nauczycieli przedszkoli w Hrubieszowie
  • Wychowawca wobec psychicznych potrzeb wychowanków w świetlicy profilaktyczno - wychowawczej na przykładzie Stowarzyszenia "Nasza Świetlica - Pomocna Dłoń" w gminie Puchaczów

2018

Prace dyplomowe
  • Stygmatyzacja dziecka z zaburzeniem autyzmu wysokofunkcjonującego, HFA
Prace licencjackie
  • Kształtowanie relacji rodzinnych w trakcie emigracji zarobkowej rodziców w opinii studentów wybranych uczelni wyższych w Lublinie
  • Czynniki warunkujące adaptację przedszkolną dzieci w opinii wychowawców Niepublicznego Przedszkola Językowego "Kraina Marzeń" w Lublinie
  • Czynniki warunkujące zadowolenie dzieci z pobytu w świetlicy szkolnej w opinii wychowawców
  • Znaczenie sportu w życiu uczniów klas VI i VII w opinii uczniów szkoły podstawowej w Kocudzy
  • Znaczenie zabawy w kształtowaniu relacji społecznych w przedszkolu w opinii wychowawców na podstawie Niepublicznego Przedszkola Językowego "Kraina Marzeń" w Lublinie
  • Znaczenie narzeczeństwa w kształtowaniu relacji małżeńskiej w świetle własnych badań empirycznych
  • Opinia pracowników na temat pracy wolontariuszy w wybranych placówkach opiekuńczo – wychowawczych w Lublinie
  • Funkcjonowanie dziecka z rodziny rozbitej w klasie szkolnej w opinii nauczycieli
  • Specyfika pracy wychowawcy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych na przykładzie ,,Pogodnego Domu"

2017

Prace dyplomowe
  • Metodyka nauczania języka hiszpańskiego na III etpaie edukacyjnym
  • Uwarunkowania powstania i sposoby radzenia sobie z wypaleniem zawodowym nauczycieli w świetle literatury przedmiotu
  • Specyfika funkcjonowania klasy integracyjnejna przykłądzie kl. VI A Szkoły Podstawowej w Lublinie
Prace magisterskie
  • Błędy wychowawcze rodziców i ich konsekwencje w funkcjonowaniu dzieci w środowisku szkolnym w opinii rodziców i nauczycieli. Studium empiryczne
  • Samotne macierzyństwo jako przedmiot badań pedagogicznych. Analiza współczesnego dorobku badawczego
  • Efektywność pracy pracownika socjalnego z perspektywy klienta. Studium empiryczne na podstawie funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Platerowie
  • Praca opiekuńczo-wychowawcza Sióstr Kapucynek Najświętszego Serca Jezusa na przykładzie funkcjonowania Domu im. Matki Weroniki w Lublinie
  • Uczestnictwo osób niewidomych w życiu kulturalnym na przykładzie działalności stowarzyszenia De Facto
  • Czynniki warunkujące podejmowanie decyzji o prostytuowaniu się kobiet (w świetle badań własnych).
  • Specyfika funkcjonowania rodziny dotkniętej zdradą małżeńską w świetle literatury przedmiotu
  • Funkcje przedszkola w przygotowaniu dziecka do podjęcia nauki szkolnej w świetle wybranych czasopism pedagogicznych

2016

Prace dyplomowe
  • Znaczenie zajęć plastycznych w integralnym rozwoju dziecka na II etapie kształcenia.
  • Zarys koncepcji szkoły jako wspólnoty osób.
  • Misja i etos szkolnego doradcy zawodowego.
  • Znaczenie czytelnictwa w rozwoju wybranych sfer życiowych dzieci i młodzieży.
  • Znaczenie zajęć świetlicowych w kształtowaniu relacji społecznych dzieci.
  • Znaczenie zespołów ludowych w procesie wychowania dzieci.
  • Metody pracy z dzieckiem z autyzmem w szkole integracyjnej.
  • Zaspokojenie potrzeb dzieci w wieku szkolnym w rodzinach z problemem alkoholowym.
  • Korona Polskiego wychowania jako pomoc w integralnym wychowaniu młodego pokolenia.
  • Efektywność realizacji założeń podstawy programowej z wiedzy o kulturze (na przykładzie wybranych lubelskich liceów ogólnokształcących)
  • Polski język migowy jako spsoób komunikacji osób z głębokim uszkodzeniem słuchu.
Prace licencjackie
  • Płaszczyzny i formy zaangażowania młodzieży gimnazjalnej w wolontariacie. Na przykładzie Zespołu Szkół w Starym Uścimowie
  • Znaczenie działalności Nicka Vujicica w kształtowaniu postaw młodzieży wobec życia. Studium przypadku
  • Znaczenie zabawek dostępnych w przedszkolu w procesie wychowania dzieci. Na podstawie Przedszkola Niepublicznego z Oddziałami Integracyjnymi im. bł. Bolesławy Lament w Lublinie
  • Znaczenie bajkoterapii w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym w opinii bajkoterapeutów
  • Oczekiwania młodzieży gimnazjalnej wobec autorytetu wychowawcy. Na przykładzie Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dubiecku
  • Znaczenie logorytmiki w stymulacji mowy dziecka z Zespołem Downa w wieku niemowlęcym. Studium przypadku
  • Zabawy dydaktyczne jako forma wychowania dzieci w edukacji przedszkolnej na przykładzie Niepublicznego Przedszkola Muzycznego "Stonoga" w Lublinie
  • Gotowość szkolna sześciolatków w opinii wychowawców klas pierwszych
  • Znaczenie Internetu w życiu dzieci w klasach IV-VI na przykładzie Zespołu Szkół Miejskich nr 1 w Hrubieszowie
  • Preferencje czytelnicze uczniów klas IV-VI Szkoły Podstawowej nr 3 w Tomaszowie Lubelskim
  • Doświadczenie dyskryminacji na drugim etapie kształcenia i jej skutki w dorosłym życiu badanych

2015

Prace dyplomowe
  • Znaczenie relacji interpersonalnych uczniów w budowaniu klimatu społecznego klasy szkolnej
  • Trudności w uczeniu się matematyki na poziomie szkoły podstawowej.
  • Wykorzystanie metod aktywizujących w nauczaniu geografii.
  • Wychowanie przez sztukę. Znaczenie zajęć plastycznych na drugim etapie edukacyjnym.
  • Zagrożenie uzależnieniem od jedzenia uczennic II Liceum Ogólnokształcącego w Łańcucie
  • Znaczenie kultury wypowiedzi i ćwiczenia głosu w pracy nauczyciela.
  • Metody aktywizujące w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym
  • Metody aktywizujące w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym.
Prace licencjackie
  • Plany pracy gromad zuchowych Roztoczańskiego Związku Drużyn Harcerek "Puszcza" Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej w pedagogii ruchu zuchowego
  • Kara i nagroda w edukacji przedszkolnej w opinii nauczycieli Przedszkola Martynka w Lublinie
  • Metody aktywizujące w kształceniu uniwersyteckim w opinii studentów pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Metody aktywizujące dzieci w edukacji przedszkolnej na przykładzie przedszkola Martynka w Lublinie
  • Bajkoterapia jako metoda wspomagania emocjonalnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • Przemoc seksualna wobec dziecka w rodzinie na podstawie literatury przedmiotu
  • Działalność wychowawcza Gminnego Przedszkola w Końskowoli. Monografia pedagogiczna
  • Realizacja Metody Ruchu Rozwijającego w wychowaniu społecznym dzieci w Przedszkolu Integracyjnym numer 39 w Lublinie
  • Dziecko z autyzmem i jego funkcjonowanie w rodzinie. Studium przypadku
  • Muzykoterapia jako forma pracy z dzieckiem z autyzmem na przykładzie działalności Krajowego Towarzystwa Autyzmu w Lublinie
  • Realizacja metod pracy wychowawczej w wybranych gromadach zuchowych Chorągwi Lubelskiej Związku Harcerstwa Polskiego
  • Motywy działalności wolontariuszy w Świetlicy Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Archidiecezji Lubelskiej
  • Wiedza o wartościach wyznawanych przez bł. Piotra J. Frassatiego i ich realizacja przez wolontariuszy Akademickiego Punktu Wolontariatu w Lublinie
  • Autorytet wychowawcy w procesie wychowania w opinii uczniów Gimnazjum imienia Jana Pawła II w Rejowcu Fabrycznym
  • Wzorzec osobowy wychowawcy w opinii wychowanków Domu im. Matki Weroniki w Lublinie

2014

Prace dyplomowe
  • Niepowodzenia procesu dydaktycznego - wybrane czynniki
  • Zastosowanie metod dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów zawodowych
  • Specyfika nauczania języka angielskiego dzieci ze zdiagnozowana dysleksją
  • Wykorzystanie Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze edukacji na podstawie wybranych projektów realizowanych w okresie programowania 2007 - 2013
  • Specyfika nauczania przemdiotów muzycznych uczniów z dysleksja rozowjowa
  • E-learning jako współczesna metoda nauczania. Analiza wybranych kursów e-learningowych
  • Wiedza młodziezy licealnej na temat wybranych zagrożeń w Internecie
  • Samowychowanie w świetle koncepcji Carla Gustava Junga
Prace licencjackie
  • Formy przygotowania wychowanków do usamodzielnienia się na przykładzie Domu Dziecka im. Ewy Szelburg-Zarembiny w Lublinie
  • Rodzinny dom dziecka jako instytucja opiekuńczo - wychowawcza (monografia pedagogiczna na przykładzie Rodzinnego Domu Dziecka w Lublinie na ul. Harnasie).
  • Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej w SOS Wiosce Dziecięcej w Biłgoraju
  • Patriotyzm w opinii młodzieży licealnej na przykładzie Liceum Ogólnokształcącego Nr I im. Stanisława Staszica w Ostrowcu Świętokrzyskim
  • Wkład wolontariuszy w realizację zadań statutowych Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo w opinii pracowników.
  • Oczekiwania wobec pracy wychowawczej świetlicy socjoterapeutycznej a ich realizacja w opinii wychowawców (na przykładzie Świetlicy Socjoterapeutycznej w Parczewie)
  • Ideał osobowy a rzeczywisty obraz lidera Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Archidiecezji Lubelskiej w opinii jego liderów
  • Wiedza młodzieży licealnej dotycząca zagrożeń wynikających ze spożywania napojów alkoholowych (na przykładzie Zespołu Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących im. Józefa Dechnika w Biłgoraju).
  • Trudności pracy wolontariackiej na oddziałach Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie w opini wolontariuszy programu.
  • Wychowawcza działalność Uczniowskich Klubów Sportowych (na przykładzie 20 lat działalności Uczniowskiego Klubu Sportowego KIKO Zamość w Szkole Podstawowej numer 4 w Zamościu)

2013

Prace licencjackie
  • Realizacja wychowania wilczków w Stowarzyszeniu Harcerstwa Katolickiego "Zawisza" Federacji Skautingu Europejskiego w opinii harcerek, harcerzy, szefów i rodziców.
  • Realizacja funkcji wychowawczej w Stowarzyszeniu Harcerstwa Katolickiego "Zawisza" Federacja Skautingu Europejskiego w opinii przewodniczek i wędrowników
  • Ideał osobowy a obraz rzeczywisty lidera grupy religijnej (na przykładzie Stowarzyszenia Harcerstwa Katolickiego "Zawisza", Federacji Skautingu Europejskiego).
  • Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej w Wiosce Dziecięcej SOS w Kraśniku.
  • Przebywający za granicą ojciec jako wychowawca w retrospekcyjnej opinii dzieci
  • Znaczenie autorytetów wśród gimnazjalistów (na przykładzie Niepublicznego Gimnazjum imienia Jana Kochanowskiego w Zawadzie)
  • Zadania ojca w opinii badanej młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Publicznego Gimnazjum w Leśnej Podlaskiej).
  • Wychowawcze wykorzystanie czasu wolnego dzieci przedszkolnych w opinii rodziców.
  • Trudności dzieci cudzoziemskich w polskiej szkole podstawowej oraz sposoby ich rozwiązywania. Na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 31 w Lublinie.
  • Znaczenie wolontariatu w budowaniu relacji międzyludzkich na podstawie badań własnych
  • Sposoby przygotowania wychowanków do opuszczenia domu dziecka na przykładzie Chełmskiego Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie.
  • Wolontariusze w zaspokajaniu potrzeb wychowanków Domu Dziecka im. Ewy Szelburg - Zarembiny w Lublinie

2012

Prace licencjackie
  • Wychowawcza funkcja sportu w nauczaniu Jana Pawła II
  • Współczesne zagrożenia rodziny a rozwój społeczny dziecka w literaturze przedmiotu
  • Motywy licealistów do podejmowania działalności wolontarystycznej na przykładzie uczniów LO w Parczewie
  • Środowiskowe uwarunkowania kształtujące wyobrażenia o hospicjum uczniów wybranych lubelskich gimnazjów
  • Realizacja założeń ideowych ruchu Wiary i Światła we wspólnocie św. Brata Alberta w Lublinie
  • Działalność Stowarzyszenia "Nasz Dom" a zaspokajanie potrzeb podopiecznych turnusów rekolekcyjno- rehabilitacyjnych w Domu Pomocy Społecznej w Piekoszowie